Guideoversigt
-
Kom godt i gang
1 Generel vejledning - 1.1 Før du starter...
- 1.2 Kom godt i gang
- 1.3 Kvik Book
- 1.4 Kalendere
- 1.5 Kunder
- 1.6 Indstillinger
- 1.6.10 Ydelser
- 1.6.11 Ydelsestillæg
- 1.6.20 Tekster
- 1.6.30 Kundemarkeringer
- 1.6.40 Ferie / Lukket
- 1.6.50 Brevflet
- 1.6.60 Tilmeld PBS
- 1.6.70 Hardware shop
- 1.6.80 Skemaer
- 1.6.90 Statistik
- 1.6.100 Journal
- 1.6.110 Generelle indstillinger
- 1.6.120 Avancerede indstillinger
- 1.6.120.0 Generelt: Multibooking
- 1.6.120.2 Generelt: Skemaer
- 1.6.120.4 Generelt: E-mail afsender
- 1.6.120.10 Front-end: Generelt
- 1.6.120.20 Front-end: Opret bruger
- 1.6.120.30 Front-end: Side 1 - logget ind
- 1.6.120.31 Front-end: Vælg dato
- 1.6.120.40 Front-end: Vælg tid på dagen
- 1.6.120.50 Front-end: Vælg tid på dagen - Ubestemt (vælg selv) tid
- 1.6.120.60 Front-end: Bekræft booking
- 1.6.120.61 Front-end: Bekræftet booking
- 1.6.120.70 Front-end: Online kortbetaling
- 1.6.120.80 Front-end: Skemaer
- 1.6.120.90 Front-end: Kundegruppe-/firma-login
- 1.6.120.110 Back-end: Generelt
- 1.6.120.111 Back-end: Genindkald
- 1.6.120.112 Back-end: iCal
- 1.6.120.113 Back-end: E-mail indstillinger
- 1.6.120.120 Back-end: Marketing
- 1.6.120.130 Back-end: Kvik book
- 1.6.120.140 Back-end: Kunde
- 1.6.120.143 Back-End: Booking - Konkret
- 1.6.120.145 Back-end: Bookinger Vis/Udtræk
- 1.6.120.150 Back-end: Tjek for manglende kundeoplysninger
- 1.6.120.160 Back-end: Kalendervisninger
- 1.6.120.170 Back-end: Print dag/uge
- 1.6.120.180 Back-end: Booking status
- 1.6.120.190 Back-end: Faktura
- 1.6.120.200 Back-end: Kassenumre
- 1.6.120.210 Back-end: Lager
- 1.6.120.220 Back-end: E-conomic integration
- 1.6.120.230 Back-end: Forudbetaling
- 1.6.120.240 Back-end: Værdikort
- 1.6.120.250 Display: Displayindstillinger
- 1.6.130 Loginindstillinger
- 1.6.140 Indsætningskode
- 1.6.150 SMS
- 1.6.160 Marketing triggers
- 1.6.170 Scanner moduler
- 1.6.190 Automatisk dataoprydning
- 2 Videoguides
-
Specifikt
3 Hold- og kursusbooking - 4 Parbooking
- 5 Lokalebooking
- 6 Ressourcebooking
- 7 Firmaordninger
- 8 iCal-funktionen
- 9 API-adgang
- 10 TOKEN - Login
- 11 SMS-modulet
- 12 Sygeforsikring danmark
- 13 LKT Journal
- 15 Tips
-
Tilkøbsmoduler
16 Kassemodulet - 17 Gavekortmodulet
- 18 Online betaling-modulet
- 19 Marketingsmodulet
- 20 Krypteret linje / journal-modulet
- 21 Skemamodulet
- 22 Dokumenter
- 23 Bonprinter
Avancerede indstillinger
Indholdsfortegnelse
1.6.120 Avancerede indstillinger |
1.6.120.0 Generelt: Multibooking |
1.6.120.2 Generelt: Skemaer |
1.6.120.4 Generelt: E-mail afsender |
1.6.120.10 Front-end: Generelt |
1.6.120.20 Front-end: Opret bruger |
1.6.120.30 Front-end: Side 1 - logget ind |
1.6.120.31 Front-end: Vælg dato |
1.6.120.40 Front-end: Vælg tid på dagen |
1.6.120.50 Front-end: Vælg tid på dagen - Ubestemt (vælg selv) tid |
1.6.120.60 Front-end: Bekræft booking |
1.6.120.61 Front-end: Bekræftet booking |
1.6.120.70 Front-end: Online kortbetaling |
1.6.120.80 Front-end: Skemaer |
1.6.120.90 Front-end: Kundegruppe-/firma-login |
1.6.120.110 Back-end: Generelt |
1.6.120.111 Back-end: Genindkald |
1.6.120.112 Back-end: iCal |
1.6.120.113 Back-end: E-mail indstillinger |
1.6.120.120 Back-end: Marketing |
1.6.120.130 Back-end: Kvik book |
1.6.120.140 Back-end: Kunde |
1.6.120.143 Back-End: Booking - Konkret |
1.6.120.145 Back-end: Bookinger Vis/Udtræk |
1.6.120.150 Back-end: Tjek for manglende kundeoplysninger |
1.6.120.160 Back-end: Kalendervisninger |
1.6.120.170 Back-end: Print dag/uge |
1.6.120.180 Back-end: Booking status |
1.6.120.190 Back-end: Faktura |
1.6.120.200 Back-end: Kassenumre |
1.6.120.210 Back-end: Lager |
1.6.120.220 Back-end: E-conomic integration |
1.6.120.230 Back-end: Forudbetaling |
1.6.120.240 Back-end: Værdikort |
1.6.120.250 Display: Displayindstillinger |
1.6.120 Avancerede indstillinger
Under 'Avancerede indstillinger' har du mulighed for at ændre nogle af de mere avancerede indstillinger for bookingsystemet. Du skal være opmærksom på, at de ændringer, du foretager her, kan have store konsekvenser, og du skal derfor være forsigtigt med at foretage ændringer. Vi anbefaler, at du kun ændrer disse indstillinger efter anvisning eller hvis du er sikker i dine valg. Du er velkommen til at kontakte GECKO Booking for vejledning i at ændre de avancerede indstillinger. |
![]() |
Bemærk! Ændringer i de avancerede indstillinger kan have store konsekvenser. Vi anbefaler derfor, at du kun foretager ændringer her efter nøje anvisning fra GECKO Booking. |
Husk altid at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.0 Generelt: Multibooking
Under 'Multibooking' kan du indstille, om du ønsker, at der skal sendes en e-mail for hver booking eller en e-mail i alt, når en slutkunde bekræfter en booking af parbooking, holdbooking med optagelse af flere pladser eller har benyttet kurv-funktionen |
1.6.120.2 Generelt: Skemaer
Under overskriften 'Generelt' og fanen 'Skemaer' kan du indstille om du ønsker at der skal sendes en e-mail når der er blevet oprettet/udfyldt et skema. Det kan være et skema der er koblet til en bestemt ydelse. Når denne ydelse så bliver booket vil kunden udfylde dette skema. I den situation bliver der så oprettet et nyt skema og det er det du kan få en mail om, hvis du sætter et flueben i boksen ud for 'Send mail når skema oprettes'. I boksen til højre, skriver du de e-mailadresser der skal modtage mailen. Hvis du ønsker at der er flere der skal modtage mailen, skal du efter hver mail sætte et komma. På den måde kan du indtaste flere mailadresser i feltet. |
1.6.120.4 Generelt: E-mail afsender
Under 'E-mail afsender' kan du indstille, om du ønsker at der skal sendes en e-mail via vores e-mail (default) eller via jeres egen e-mail (Dette kræver SPF-record). |
1.6.120.10 Front-end: Generelt
Under 'Generelt' kan du ændre indstillinger, der har indflydelse på bookingsystemets kundedel generelt. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.20 Front-end: Opret bruger
Under 'Opret bruger' kan du ændre indstillinger, der har indflydelse på hvordan besøgene på din hjemmeside opretter sig som brugere. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.30 Front-end: Side 1 - logget ind
Under 'Side 1 – logget ind' kan du ændre indstillinger, der har indflydelse på, hvordan den første side, kunden møder, når vedkommende er logget ind, ser ud. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.31 Front-end: Vælg dato
Under 'Vælg dato' kan du ændre indstillinger, der har indflydelse på, hvordan den side, hvor kunden skal vælge dato for bookingen, ser ud. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her mulighed for, at vælge om dine kunder skal se din kalender som måneds- eller ugevisning, eller begge. Under ugevisningen kan du også vælge, at sætte flueben i 'Vis kun "fra"-tid', for kun at vise starttiden. Ligeledes kan du vælge at sætte flueben i 'Vis venteliste pr. dag', som medfører at ventelisten vil blive vist pr. dag i ugevisningen, for online booking, i stedet for overordnet på månedsvisningen. Herved vil dine kunder kunne tilmelde sig ventelisten på den specifikke dato, når de booker online. |
1.6.120.40 Front-end: Vælg tid på dagen
Under 'Vælg tid på dagen' kan du ændre indstillinger, der har indflydelse på, hvordan den side, hvor kunden skal vælge tidspunkt for bookingen, ser ud. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.50 Front-end: Vælg tid på dagen - Ubestemt (vælg selv) tid
Under 'Vælg tid – ubestemt (vælg selv) tid' kan du ændre indstillinger, der har indflydelse på, hvordan den side, hvor kunden skal vælge tidspunkt for bookingen ved ydelser med ubestemt tid, ser ud. For mere information om denne ydelsestype se separat vejledning om Lokalebooking. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.60 Front-end: Bekræft booking
Under 'Bekræft booking' kan du ændre indstillinger, der har indflydelse på, hvordan den side hvor kunden bekræfter bookingen, ser ud. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.61 Front-end: Bekræftet booking
Under 'Bekræftet booking' kan du ændre indstillinger, der har indflydelse på, hvordan den side hvor kunden får bekræftet bookingen, ser ud. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Vis tilbage-knap/Vis log ud - knap: Hvis du fjerner fluebenet i disse bokse, vil kapperne ikke vises når kunderne er logget ind. Dette kan være en god ting når man f.eks. bruger token-login. |
1.6.120.70 Front-end: Online kortbetaling
Under 'Online kortbetaling' kan du ændre indstillinger, der har indflydelse på, hvordan online betaling vises for kunden. Bemærk at dette kræver tilkøb af Online betaling-modulet (Se separat vejledning om Online betaling-modulet for mere information). Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Bemærk! Du kan angive flere e-mails ud for 'E-mail adresse', hvis du ønsker at flere medarbejdere skal modtage mailen om fejl. Du gør dette ved at sætte et komma mellem de e-mail adresser du angiver. Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.80 Front-end: Skemaer
Under 'Skemaer' kan du ændre indstillinger, der har indflydelse på, hvordan skemaer vises for kunden. Bemærk at dette kræver tilkøb af Spørgeskemamodulet (Se separat vejledning om Spørgeskemamodulet for mere information). Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden.
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.90 Front-end: Kundegruppe-/firma-login
Under 'Kundegruppe- / firmalogin' kan du ændre indstillinger, der påvirker dine firmaordninger (Se separat vejledning om Firmaordninger for mere information). Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
|
![]() |
Bemærk! Indstillinger, der kun er relevante for firmaordninger, bør ikke ændres medmindre firmaordninger anvendes! |
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.110 Back-end: Generelt
Under 'Generelt' kan du ændre indstillinger, der har indflydelse på bookingsystemets administrationsdel generelt. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.111 Back-end: Genindkald
Under fanen 'Genindkald' kan du aktivere genindkald af dine kunder. Aktiver genindkald af kunder-funktionen gør det muligt at aktivere automatisk genindkaldelse af kunder til en behandling med jævne mellemrum. Du bestemmer hvor ofte de skal udsendes og i hvor lang tid. Under 'Genindkald' kan du indstille følgende: Genindkald: For at aktivere 'Genindkald' skal du her markere i boksen 'Aktiver genindkaldelse af kunder'. Vis ikon på kunden ved manglende genindkald: Du kan markere her, hvis du ønsker der skal være et synligt ikon ud for kunder, der ikke har genindkald oprettet. Det vil i så fald være det røde ikon i parantesen der vil være komme frem. Kør forskudt: Det er muligt at få systemet til at kigge genindkald igennem X antal dage før den angivne dato. Dvs. hvis du har sat genindkald til f.eks. 20/5, så kan systemet lave et tjek f.eks. 10 dage før og finde de kunder frem, som er sat til genindkald 20/5. På denne måde bliver der tid til at udsende breve og tjekke listen igennem inden genindkald den 20/5. Så det antal dage du skriver i boksen, skal være det antal dage inden genindkald, du ønsker at systemet skal lave dette tjek. Under overskriften Indkald skabeloner kan du vælge hvilke genindkald-skabeloner der skal oprettes og med hvilke indstillinger. Se hvordan du opretter disse skabeloner længere nede i denne guide. Under Forudvalgte indstillinger kan du som navnet antyder forudvælge hvilke indstillinger en e-mail skabelon skal oprettes med, når den oprettes manuelt på kundens profil. Disse indstillinger inkluderer:
Nederst kan du vælge at markere ud for enten 'Autobook', 'Send email', 'Send SMS', 'Send brev' eller 'Overfør til genindkaldsliste'. Her bestemmer du hvordan den første genindkaldelse skal sendes ud. Du opretter skabelonen manuelt på kundens profil ved at trykke 'Opret genindkald' -> under 'Genindkald skabelon' vælger du 'Opret manuelt' i drop down-menuen og de valgte indstillinger vil så være valgt som udgangspunkt. Genkaldelsen vil så ligge på kundens profil således: Læs mere i denne guide om Genindkald via kundeprofilen. |
Oprettelse af skabeloner: Under 'Inkald skabeloner' kan du oprette skabeloner ved at trykke på 'Opret skabelon'. Du kommer derefter til en ny side hvor du kan rette selve skabelonen. Under 'Ret genindkald-skabelon' skal du nu indstille følgende: Ydelse: Angiv her hvilken ydelse der skal sendes genindkald på. Ex. hvis du kun vil lave genindindkald på ydelsen "kontrol" og ikke alle andre ydelser, som kunden har booket. Frekvens (vælg én): Angiv her hvornår den næste genindkald som udgangspunkt skal sættes fra. Du kan her bl.a. vælge mellem 'Hver måned' eller 'Hvert halve år'. Ex. hvis du vil lave genindkald hvert år, vil systemet automatisk sætte datoen 1 år frem. Fortsæt (vælg én): Angiv her hvor mange gange der skal sendes genindkald ud. Vælg her mellem 'En gang', 'Uendeligt' eller vælg selv et specifikt antal gange med 'X antal gange' (Dette kunne evt. være et forløb på 5 år). Når du har oprettet en skabelon vil den fremgå på en liste under 'Indkald skabeloner' hvor du altid har mulighed for at rette eller slette den. |
Oprettelse af steps: Hver gang du opretter en genindkaldskabelon, skal du samtidigt oprette 'Steps'. Disse steps er knyttet til den specifikke skabelon og bestemmer hvor mange steps der skal være gældende hver gang denne specifikke skabelon skal sendes ud. Til højre for skabelonindstillingerne kan du oprette disse 'Steps'. Ved at oprette dem bestemmer du hvor mange 'Steps' der skal være i et genindkaldelsesforløb og hvad der skal ske ved de enkelte steps. Når du vælger 'Opret step' popper der et vindue frem hvori du kan angive hvornår første 'Step' skal finde sted efter den fastsatte genindkaldsdato. Skriv det valgte antal dage ud for 'Kør efter dage'. Under det sted hvor du opretter dine 'steps', har du mulighed for at flytte en dato for kundens genindkald. Det gør du under punktet 'Kasse flyt dato'. Her kan du søge efter bestemte varenumre og tilføje varer, der så vil ligge på en liste under 'Varer'. Hvis et eller flere af de søgte varenumre/varer bliver solgt i kassen, vil kundens genindkald flyttes, så den passer til denne dato. Når du trykker på 'Ret' ud for et 'step', kommer du til siden 'Ret genindkaldskabelon step' hvor du vælger hvad der skal ske på det specifikke step. Her kan du vælge de følgende: Vælg handling ud fra kundens bookinger: Sætter du flueben her, kan du vælge hvad næste skridt i genindkaldelsesforløbet skal være på baggrund af kundens handlinger. For en uddybning af hvilke handlinger du og kunden kan lave, se her. Autobook tid til kunde (søger 30 dage frem): Hvis du sætter flueben her, vil systemet selv booke en tid til kunden. Systemet søger efter en ledig tid i kalenderen fra genindkalsdatoen og 30 dage frem. Her kan yderligere vælges hvad der skal ske hvis autobookingen fejler. Så kan du markere i enten 'Send e-mail', 'Send en SMS', 'Send brev' eller 'Overføre til genindkaldsliste'. Send e-mail: Du kan her vælge at sende en e-mail til kunden. Til dette formål skal der oprettes e-mailskabeloner. Disse skal oprettes under 'Kunder' -> 'Marketing/Skriv' -> 'Skabeloner'. Se hvordan du opretter e-mailskabeloner her. Når disse er oprettet vil du kunne vælge en specifik e-mailskabelon samt vælge om den skal sendes ud automatisk. Send SMS: Du kan her vælge at sende en SMS til kunden. Til dette formål skal der oprettes SMS-skabeloner. Disse skal oprettes under 'Kunder' -> 'Marketing/Skriv' -> 'Skabeloner'. Se hvordan du opretter SMS-skabeloner her. Når disse er oprettet vil du kunne vælge en specifik SMS-skabelon samt vælge om den skal sendes ud automatisk. Overfør til genindkaldliste: Her kan du markere hvis du ønsker at overføre kunden til en genindkaldsliste. Du kan derudover give kunden en markering der er en form for ekstra status, som du kan koble på kunden. Denne vil så følge kunden og være synlig på listen. Afslut forløb: Her kan du vælge at afslutte et genindkaldelsesforløb. |
Vælger du 'Vælg handling ud fra kundens bookinger' vil der være flere mulige handlinger foretaget af kunden, som du kan agere ud fra. Ofte vil "Vælg handling ud fra kundens bookinger" være at bruge som step 2 eller 3 i et genindkaldsforløb. Du skal tage stilling hvad der skal ske ud fra disse handlinger: Gennemført booking: Har kunden booket en tid til den ydelse skabelonen er sat op til, i perioden fra genindkaldsdatoen frem til datoen hvorpå du har sat ex andet step til at køre (indstillingen kør antal dage), skal du herunder vælge hvad der skal foretages. Fremtidig booking: Hvis kunden har booket en tid til den ydelse skabelonen er sat op til, der går ud over datoen du har angivet til step 2, skal du altså herunder vælge næste skridt. No-show booking: Hvis kunden ikke dukker op til den ydelse/booking skabelonen er sat op til, i perioden fra genindkaldelsesdatoen til datoen for step 2, samt at bookingen er markeret 'No-show', skal du herunder vælge næste skridt. Slettet booking: Har kunden valgt at slette en booking til den ydelse skabelonen er sat op til, i perioden fra genindkaldelsesdatoen til datoen for step 2, skal du herunder vælge næste skridt. Ingen booking: Har kunden ikke foretaget en booking til den ydelse skabelonen er sat op til, i perioden fra genindkaldelsesdatoen til datoen for step 2, skal du herunder vælge næste skridt.
Uanset hvilken handling kunden har foretaget, skal du vælge hvad næste skridt skal være. Her gælder det for alle scenarierne at du kan vælge følgende (Disse valgmuligheder og deres betydning er forklaret ovenfor.): Autobook tid til kunde (søger 30 dage frem) Send e-mail Send SMS Send brev Overfør til genkaldsliste Afslut forløb.
|
1.6.120.112 Back-end: iCal
Kunde - iCal link i mail efter booking
Du skriver teksten, der skal stå i mailen og opretter linket under: 'Indstillinger' -> 'Tekster' -> 'Online booking – SMS / E-mail' -> 'Bekræftende e-mail' eller 'Booking ændret'. For at oprette linket skal du først skrive den tekst, du ønsker der skal stå, f.eks. 'Føj til kalender'. Herefter laver du denne tekst til et hyperlink ved at markere teksten og gå til egenskaber for hyperlink. Her skal 'Protokol' være sat som <anden> og erstatningskoden [CALINVLINK] skal indsættes som URL. Kunden vil få vist oplysningerne om den ydelse der er booket, samt have mulighed for, at vælge den type kalender, som aftalen skal tilføjes til. Bemærk! Hvis du indsætter linket ind i mailen for 'booking ændret', vil den tidligere booking ikke automatisk blive slettet, det skal kunden selv ind og gøre. Ressurce - Abonner på iCal iCal - manuelt indhold: I de to tekstfelter ud for denne, 'Overskrift' og 'Beskrivelse', har du mulighed for selv at bestemme alt det indhold, der skal beskrive dine ressurcer og hvilken information der skal være knyttet til denne. Du kan her tilføje både tekst og erstatningskoder og beslutter dermed selv hvilken information der medtages. |
1.6.120.113 Back-end: E-mail indstillinger
|
1.6.120.120 Back-end: Marketing
Under 'Marketing' kan du ændre indstillinger, der påvirker Marketingsmodulet. Bemærk at dette kræver tilkøb af Marketingsmodulet (Se separat vejledning om Marketingsmodulet for mere information). Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.130 Back-end: Kvik book
Under 'Kvik book' kan du ændre indstillinger, der påvirker kvik book-funktionen. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.140 Back-end: Kunde
Under 'Kunde' kan du ændre indstillinger, der påvirker den såkaldte kundeprofil, der udgør kundens oplysninger. Bemærk, at nogle af de efterfølgende indstillinger kræver tilkøb af Krypteret linje/journal-modulet (Se separat vejledning om Krypteret linje/journal-modulet for mere information). Det vil blive noteret hvilke indstillinger, der kun har relevans, hvis du har tilkøbt dette modul. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.143 Back-End: Booking - Konkret
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.145 Back-end: Bookinger Vis/Udtræk
Under "Udtræk bookinger, vis listefunktioner:
Under "Begræns den maksimale længde på booking tekst ved udtræk:
Husk altid at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.150 Back-end: Tjek for manglende kundeoplysninger
Under 'Tjek for manglende kundeoplysninger' kan du ændre indstillinger, der giver dig mulighed for nemt at opdage, hvis du mangler oplysninger om dine kunder. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.160 Back-end: Kalendervisninger
Under 'Kalendervisninger' kan du ændre indstillinger, der påvirker, hvordan dine kalendere vises. Du kan dermed foretage en række kosmetiske rettelser på dags- og ugevisningen. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring!
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring!
|
![]() |
Bemærk! Boksene nævnt ovenfor i Avanceret visning 2.2 er som standard allerede udfyldt og indstillet til at vise diverse informationer. Hvis du allerede er tilfreds med den information, som fremgår i din kalender, behøves du derfor ikke ændre noget i disse bokse. |
Du skal være opmærksom på, at jo mere information du vil have vist i bookingboksen, des mere uoverskueligt bliver det. Husk at du altid kan gå videre til den konkrete booking for at se al information, der er registreret om pågældende booking (Se Konkret booking for mere information). Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.170 Back-end: Print dag/uge
Under 'Print dag / uge' kan du ændre indstillinger, der påvirker, hvordan dine print af dags- og ugevisningen ser ud. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.180 Back-end: Booking status
Under 'Booking status' kan du ændre indstillinger, der påvirker dine muligheder for at tilføje en status til dine bookinger. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.190 Back-end: Faktura
Under 'Faktura' kan du ændre indstillinger, der påvirker faktura-funktionen. Bemærk at brug af faktura kræver tilkøb af Kassemodulet (Se separat vejledning om Kassemodulet for mere information). Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.200 Back-end: Kassenumre
Under 'Kassenumre' kan du ændre indstillinger, der påvirker de kassenumre, der bruges. Kassenumre er det ID, som din kasse tildeles hver gang du åbner en ny kasse. Bemærk at dette kræver tilkøb af Kassemodulet (Se separat vejledning om Kassemodulet for mere information). Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.210 Back-end: Lager
Under 'Lager' kan du ændre indstillinger, der påvirker lager-funktionen. Bemærk at brug af lager kræver tilkøb af Kassemodulet (Se separat vejledning om Kassemodulet for mere information). Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.220 Back-end: E-conomic integration
Under 'E-conomic integration' kan du ændre indstillinger, der påvirker e-conomic-funktionen. Bemærk at brug af E-comomic kræver tilkøb af Kassemodulet (Se separat vejledning om Kassemodulet for mere information) samt at du benytter regnskabsprogrammet, e-conomic. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Kasseafstemninger: Her skal du trykke på 'Gå til kasseindstillinger', for at aktivere muligheden for at eksportere kasseafstemninger til regnskabsprogrammet e-conomic. Under fanen 'Indstillinger til kasseafstemning eksport' kan du aktivere denne funktion. Forbind til e-conomic: Du har her mulighed for at forbinde til e-conomic med integrationen, APP token. Har du ikke en APP token, skal du klikke på 'Klik her og få en med det samme'. Du vil nu få vist et vindue, hvor du skal angive aftalenr., bruger-ID og adgangskode til E-conomic og derefter trykke på 'Giv adgang'. Din APP token bliver nu oprettet. Denne skal du kopiere og indsætte i feltet ud for 'APP token' i GECKO. Fakturakladder: Du kan her aktivere brugen af fakturakladder. Dette betyder, at du kan eksportere både fakturaer og online ordrer til en fakturakladde i e-conomic. Der er dermed mulighed for stadig at rette kladden og tjekke at alt stemmer, inden du bogfører den endeligt. Selve bogføringen sker først i e-conomic. Du har under 'Fakturakladder' forskellige indstillingsmuligheder: Du skal indtaste et debitor ID ud for 'Opret på debitor' som modsvarer den debitor du ønsker fakturakladderne oprettet på i e-conomic. Derudover skal varenumrene fra GECKO også eksistere i E-conomic, idet varelinjerne på fakturakladden i e-conomic kun kan oprettes med eksisterende varenumre. Nedenunder kan du markere ud for 'Online ordre' eller 'Faktura' og vælge, om du vil overføre dine online ordrer og/eller fakturaer til fakturakladder i e-conomic. Du kan både markere ét enkelt eller begge felter. Når du har markeret et eller begge felter, vil der blive vist tre tekstfelter, hvori der kan indsættes erstatningskoder. Her kan bl.a. indsættes følgende (koderne kan indsættes i alle felter): [EACH_BOOKING_BEGIN] Har du har markeret, at dine online ordrer skal overføres til fakturakladder i e-conomic, kan du eksportere disse via din online ordre-oversigt ('Kasse' -> 'Online ordre'). Eventuelle online fakturaer kan også overføres via online ordre-listen, hvis der er markeret i 'Faktura'-feltet. Har du markeret at dine fakturaer skal overføres til fakturakladder i e-conomic, kan du eksportere disse via din fakturaoversigt ('Kasse' -> 'Debitoroversigt' -> 'Fakturaoversigt'). Hver gang du overfører en faktura eller online ordre til en fakturakladde i e-conomic, vil en 'Incident'-liste med grønne og røde ikoner vise, om din overførsel er korrekt (grøn) eller indeholder fejl (rød). Er der kun grønne ikoner, er din overførsel korrekt, men indeholder den røde ikoner, er der fejl. Du skal dernæst beslutte om du blot vil rette fejlene i fakturakladden i e-conomic eller om du vælger at slette overførslen, rette fejlene og overføre til fakturakladden igen. |
1.6.120.230 Back-end: Forudbetaling
Under 'Forudbetaling' kan du ændre indstillinger der påvirker muligheden for at benytte funktionen forudbetaling som betalingsmetode i kassen, ved køb af diverse varer. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Bemærk! Denne funktion skal først aktiveres af GECKO. Kontakt os derfor hvis du ønsker at anvende funktionen. Du har her følgende muligheder:
Du kan læse mere om hvordan du anvender forudbetaling som betalingsmetode i kassen her. |
1.6.120.240 Back-end: Værdikort
Under 'Værdikort' kan du ændre indstillinger, der påvirker dine værdikort. Bemærk at brug af værdikort kræver tilkøb af Gavekortmodulet (Se separat vejledning om Gavekortmodulet for mere information). Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |
1.6.120.250 Display: Displayindstillinger
Under displayindstillinger kan du ændre en række displayindstillinger for bookingsystemet. Displayindstillinger påvirker både den del af bookingsystemet, som du ser, og den del af bookingsystemet, som kunden ser. Indstillingerne ændres ved at markere den displayindstilling, du ønsker, og derefter trykke 'Opdater' i bunden af siden. Du har her følgende muligheder:
Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring! |