Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger til GECKO Booking

Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Guideoversigt

Loginindstillinger


Indholdsfortegnelse


1.6.130 Loginindstillinger

Under loginindstillinger har du mulighed for at ændre en række loginindstillinger for bookingsystemet. Du har bl.a. mulighed for at oprette ekstra logins til bookingsystemet, som kan begrænses i adgangen. Dette kan f.eks. bruges, hvis du ikke ønsker, at alle dine ansatte skal have adgang til alt i bookingsystemet

Som udgangspunkt vil der kun være oprettet en administrator af systemet, nemlig super-administratoren, der har adgang til alt i bookingsystemet. Super-administratoren er det login, du modtog af GECKO Booking, da du bestilte bookingsystemet. Du har mulighed for at ændre adgangskoden ved at indtaste en ny adgangskode og gentage denne. Husk at trykke 'Opdater' for at gemme ændringen af adgangskoden.

Du har mulighed for at oprette flere administrator-logins med samme eller færre rettigheder. Dette kan være praktisk, hvis du ikke ønsker, at administratoren skal kunne ændre alle indstillinger, men han/hun f.eks. skal kunne booke i alle kalendere. Det er også muligt at oprette et login til en kalender, hvor adgangen i dette login vil være begrænset til pågældende kalender (Se Indstillinger for mere information).

For at oprette en ny administrator skal du indtaste et brugernavn og en adgangskode og derefter trykke 'Opret'. Administratoren er nu oprettet!


Under 'Husk login oplysninger?' kan du beatemme hvor mange login oplysninger din computer eller mobil skal gemme. Den kan huske enten aftalenr., brugernavn eller kode eller alle tre ting. 

Du beslutter hvad der skal huskes, ved at markere i en eller flere af boksene. 


Når du har oprettet andre administratorer, kan du se en oversigt over dem midt på siden. Du har her mulighed for at ændre brugernavnet og adgangskoden, se hvorvidt administratorens login er begrænset af et IP-tjek (Se nedenfor for mere information) og du kan slette administratoren ved at markere 'Slet'. Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring. Hvis du ønsker at ændre administratorens rettigheder, skal du trykke 'ret' ud for den administrator, som du ønsker at foretage ændringer ved. Læs mere om de enkelte administratorers muligheder [GUIDE349:her].  


Her har du mulighed for at aktivere en pauseskærm. Dette kan benyttes, hvis du f.eks. går væk fra computeren, og du ikke ønsker at andre skal kunne klikke rundt i systemet. Du kan også indstille at systemet automatisk låser skærmen efter x antal minutter. Hvis du har oprettet forskellige logins f.eks. super administrator og medarbejderlogins, kan du også bruge denne funktion til at skifte imellem de forskellige logins, Du trykker blot på 'Lås skærm' i øverste højre hjørne, indtaster din kode og trykker på 'Lås op'. Profilen ændres nu, og du har rettighed til at tilgå de punkter, du har adgang til.


Her kan du bestemme hvilke funktioner i systemet der skal være pinkode beskyttet. Dvs. at man kun kan opdatere data i de markede funktioner med en pinkode.

Bemærk at skærmbilledet kun viser et lille udsnit af de mulige funktioner.


På sidste del af siden, har du mulighed for at aktivere push-notifikationer. Push-notifikationer er beskeder der popper frem på din computer selvom browservinduet ikke er synligt/minimeret. Her er der to anvendelsesmuligheder. 

Den første mulighed er, at du kan modtage beskeder når du har nye bookinger og/eller når bookinger slettes eller ændres. Hvis en kunde f.eks. ændrer tiden på sin booking, vil du modtage en besked om dette.

Din anden mulighed er, at du kan få besked hvis en bookingstatus ændres. En ændring af en bookingstatus anvendes f. eks. når kunden ankommer til sin aftale. Her kan man så ændre at kunden er ankommet, og denne besked vil så være synlig på skærmen i det behandlerrum, der skal modtage kunden. Du skal selv aktivere 'Bookingstatus' under 'Avancerede indstillinger'. 'Bookingstatus' vil herefter være synlig under 'Push-notifikationer'. Du kan under 'Bookingstatus' endvidere bestemme, hvilke kalendere der skal have hvilke beskeder. På den måde kan du altså målrette beskederne sådan, at en bestemt medarbejder kun får beskeder, når han/hendes kunde er ankommet. 

Læs om hvordan du aktiverer disse notifikationer [FAQ_Q159:her].  


Bemærk venligst! Hvis du ikke før har haft push-notifikationer aktiveret, skal du efter aktiveringen logge ud og ind, før du vil kunne modtage disse beskeder. 


1.6.130.0 Guide til login for andre administratorer

Her har du mulighed for at tilknytte en pinkode til den enkelte administrator. Pinkoden skal bruges for at kunne lave opdateringer for forskellige funktioner i systemet (hvis tilvalgt). Se 'pinkode indstillinger' nedenfor for mere information herom.

 

 


Du har her mulighed for at ændre, hvortil administratoren skal have adgang. Dette gøres under overskriften 'Har adgang til'. Marker (eller afmarker) de ting du ønsker, administratoren skal have adgang til, og tryk 'Opdater'. Administratorens adgang er nu ændret! Bemærk at skærmbilledet kun viser et lille udsnit af de mulige rettigheder.

 


Du har samtidig mulighed for at vælge, hvilke kasseapparater administratoren skal have adgang til (hvis kassemodulet er tilkøbt). Dette gøres ved at markere de kasseapparater, som du ønsker, at administratoren skal have adgang til under overskriften 'Kasseapparater'. Tryk på 'Opdater', og administratorens adgang er nu ændret.

 

Du kan også vælge, hvilke kalendere administratoren skal have adgang. Dette gøres ved at markere de kalendere, du ønsker, at administratoren skal have adgang til under overskriften 'Kalendere'. Tryk på 'Opdater' og administratorens adgang er nu ændret.


På sidste del af siden, har du mulighed for at aktivere push-notifikationer. Push-notifikationer er beskeder der popper frem på din computer selvom browservinduet ikke er synligt/minimeret. Her er der to anvendelsesmuligheder. 

Den første mulighed er, at du kan modtage beskeder når du har nye bookinger og/eller når bookinger slettes eller ændres. Hvis en kunde f.eks. ændrer tiden på sin booking, vil du modtage en besked om dette. Du kan vælge, om du kun vil have beskeder, såfremt det vedrører bookinger dags dato eller om det er generelt

 

Din anden mulighed er, at du kan få besked hvis en bookingstatus ændres.

En ændring af en bookingstatus anvendes f. eks. når kunden ankommer til sin aftale. Her kan man så ændre at kunden er ankommet, og denne besked vil så være synlig på skærmen i det behandlerrum, der skal modtage kunden. Du skal selv aktivere 'Bookingstatus' under 'Avancerede indstillinger'. 'Bookingstatus' vil herefter være synlig under 'Push-notifikationer'. Du kan under 'Bookingstatus' endvidere bestemme, hvilke kalendere der skal have hvilke beskeder. På den måde kan du altså målrette beskederne sådan, at en bestemt medarbejder kun får beskeder, når han/hendes kunde er ankommet. 

Læs om hvordan du aktiverer disse notifikationer [FAQ_Q159:her].  


Bemærk venligst! Hvis du ikke før har haft push-notifikationer aktiveret, skal du efter aktiveringen logge ud og ind, før du vil kunne modtage disse beskeder. 


Slutteligt har du ved at markere boksen IP-Check mulighed for at tilføje et IP-tjek til denne administrator. Et IP-tjek betyder, at den pågældende administrator kun kan logge ind fra den IP-adresse, som du har indtastet. Hvis du ønsker det, kan du dermed bestemme, at dine medarbejdere (som administratorer) kun skal kunne logge ind fra f.eks. klinikken og ikke hjemmefra. Foruden at aktivere funktionen skal du indtaste den IP-adresse, som administratoren skal være begrænset til at logge ind fra, og evt. en beskrivelse af hvorfra der kun kan logges ind. Tryk herefter 'Tilføj IP'. Administratoren er nu begrænset til kun at kunne logge ind fra den indtastede IP-adresse. Bemærk at dette IP-tjek ikke kan tilføjes til superadministratoren.

Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring!


Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede