Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger til GECKO Booking

Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Guideoversigt

Konkret booking


Indholdsfortegnelse

1.4.2.5  Konkret booking

1.4.2.5 Konkret booking

Når en booking vises i kalenderen (både i kalendervisningerne og under dato udspecificeret) vil du have mulighed for at gå videre til en oversigt over den konkrete booking og de informationer, der er registreret i forbindelse med denne.

Bookingoplysninger
Til venstre på siden vil du kunne se bookingen og den information, der er registreret i forbindelse med den. Du har her følgende muligheder:

  • Ret booking: Ændr datoen, hvorpå bookingen skal foregå, eller flyt tilmeldte kunder fra et hold, og samtidig medtage eller slette kunder, som er skrevet på ventelisten,
  • Kopier booking: Kopier bookingen, f.eks. hvis kunden ønsker at modtage samme ydelse hver anden uge.
  • Ny booking: Gå direkte videre til Kvik book, hvor du kan booke en ny tid til kunden.
  • Til kassen: Gå direkte til kassen og betal for ydelsen. Hvis ydelsen allerede er betalt, vil du kunne se et 'betalt'-symbol og kunne gå til en visning af kvitteringen. Bemærk! Dette kræver tilkøb af Kassemodulet.
  • Til ordre: Hvis bookingen er betalt for online, kan du gå direkte til den online ordre. Bemærk! Dette kræver tilkøb af Online betaling-modulet.
  • Udskriv aftale: Hvis aftalekortfunktionen er aktiveret, har du her mulighed for at udskrive et aftalekort til kunden.
  • Ret tid: Ændr tidspunktet, hvorpå booking skal foregå.
  • Afslut booking: Afslut en igangværende booking før tid. Denne funktion skal aktiveres under Avancerede indstillinger. Back-end / generelt.
  • Ydelse: Ændr hvilken ydelse bookingen angår.
  • Ekstra tekst: Tilføj en besked til bookingen, f.eks., hvis kunden har gjort dig opmærksom på noget i forbindelse med bookingen såsom 'Pas på kundens nakke grundet skade'.
  • No show: Marker hvis kunden udeblev fra sin tid. Under 'Kunder' har du mulighed for at se statistik over antallet af udeblevne kunder.
  • Status: Hvis booking status er aktiveret kan du ændre bookingens status.
  • Ekstra felter: Hvis kunden har udfyldt ekstra felter i forbindelse med sin booking, kan du se kundens svar her.
  • Ressourcer: Hvis ressourcebooking er aktiveret, kan du se de bookede ressourcer.

Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring!
 
Herudover har du nederst til venstre mulighed for at få vist en log over, hvilke ændringer, der er blevet foretaget i forbindelse med en booking, samt hvornår og af hvem de er foretaget.


Kundeoplysninger
Til højre på siden kan du se information om den kunde, der er tilknyttet bookingen. Du kan også ændre i informationen, hvis dette er nødvendigt. Du har samtidig mulighed for at sende en e-mail eller en SMS til kunden. Du kan vælge mellem fire forskellige typer af e-mails/SMS'er indeholdende enten:

  1. En bekræftelse af bookingen.
  2. En bekræftelse af en sletning af bookingen.
  3. En bekræftelse af en ændring af bookingen.
  4. Kundens adgangskode til online booking.

Når du har valgt den ønskede type af besked, skal du trykke på 'Go'. Du vil nu komme frem til en side, hvor du har mulighed for at rette i den tekst, der sendes. Husk at trykke 'Send besked', når du har foretaget de ønskede ændringer. Det grønne flueben fortæller, at e-mailen/SMS'en er blevet sendt. Hvis du hoverer med musen over fluebenet vil du kunne se hvornår beskeden er blevet sendt. Sendte mails/SMS'er vil desuden også blive vist i loggen.

Bemærk! SMS kan kun sendes, når SMS-modulet er aktiveret. Modulet er gratis, og du betaler kun per udsendt SMS.

Du har også mulighed for at tilknytte en anden kunden til bookingen ved at søge efter den ønskede kunde i feltet ud for 'Skift kunde'. Du kan også oprette en ny kunde, som automatisk bliver tilknyttet bookingen.

Bemærk! Den nyoprettede kunde vil blive tilknyttet bookingen ligegyldigt om en anden kunde er tilknyttet bookingen eller ej. Den nye kunde vil automatisk overskrive den gamle. Hvis bookingen ikke på forhånd er tilknyttet en kunde, kan du også tilknytte en kunden til bookingen på denne måde.


Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede