Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger til GECKO Booking

Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Guideoversigt

Tag kalender ud af drift


Indholdsfortegnelse


1.4.2.10 Tag kalender ud af drift

Ved at tage en kalender ud af drift lukker du for bookinger på en bestemt dag i en bestemt kalender. Du her mulighed for at flytte bookinger, der er foretaget på den pågældende dag på pågældende kalender til en anden kalender. Du kan tage en kalender ud af drift via 'Dato udspecificeret'.

Du kan øverst på siden se hvilken kalender, du er ved at tage ud af drift, og på hvilken dato, den bliver taget ud af drift.
I boksen 'Vis interne bookinger?' har du mulighed for at bestemme, hvorvidt du i oversigten over bookinger vil se bookinger, der ikke har tilknyttet en kunde.
I boksen 'Respekter arbejdstider?' har du mulighed for at vælge, hvorvidt du under drop-down menuen kun kan se kalendere, der har ledige arbejdstider i pågældende tidsrum.

Nederst kan du se en oversigt over, hvilke bookinger, der er foretaget på kalenderen på den dag, hvor du er ved at tage kalenderen ud af drift. Du kan her se hvilken kunde, der har booket ydelsen, hvilken ydelse, der er booket, samt hvilket tidspunkt bookingen skal foregå på. Ved at trykke på tidspunktet kommer du til den konkrete booking, hvor du f.eks. kan se kundes kontaktoplysninger, hvis du skal kontakte kunden i forbindelse med flytningen af bookingen.

Hvordan flytter jeg bookinger og tager en kalender ud af drift?
For at flytte en booking skal du, under kolonnen 'Flyt til kalender', vælge den kalender, som du vil flytte den/de pågældende booking(er) til. Tryk på 'Opdater' og bookingen er nu flyttet!

Bemærk! Hold skal flyttes manuelt. Det gør du ved at gå til den konkrete booking og trykke 'Ret booking'.

Når du har flyttet/slettet de eksisterende bookinger, samt eventuelle kunder fra ventelisten, er det muligt at tage kalenderen ud af drift. Gå ind på den pågældende kalender på den pågældende dag og tryk på 'Tag ud af drift' i øverste højre hjørne. De forskellige tjekbokse betyder:

  • 'Luk alle lediger tider': Denne tjekboks er som udgangspunkt blevet markeret, idet det er denne markering, der tager kalenderen ud af drift.
  • 'Marker ude af drift': Ved at markere denne bliver kalender, som er taget ud af drift, ikke vist i kalendervisningnerne på den pågældende dag (denne funktion skal være aktiveret under 'Avancerede indstillinger' - se Back-end. Kalendervisninger for mre information).
  • 'Send marketing mail': Denne tjekboks giver dig mulighed for at udsende en mail til de kunder, der bliver flyttet/slettet, når kalenderen tages ud af drift. Mailen vil være en skabelon fra det tilkøbte Marketingsmodul.

Når du har markeret de ønskede tjekbokse skal du trykke på 'Opdater'. Kalenderen er nu taget ud af drift på den ønskede dag.

Bemærk! Hvis ikke du har flyttet alle kundebookinger på pågældende dag, kan kalenderen ikke tages ud af drift. De omkringliggende tider lukkes, men kundebookingen forbliver uberørt. På samme måde påvirkes en intern booking uden kunde ikke af en lukning. Du vil i oversigten kunne se hvilke tider, der er blevet lukket, og hvilke tider, der ikke er blevet lukket.


Bemærk! Kunder, hvis booking bliver flyttet til en anden kalender, bliver ikke automatisk informeret om flytningen! Hvis du ønsker at kontakte kunden om en eventuel ny behandler, skal dette gøres manuelt.


Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede