Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger til GECKO Booking

Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Udtræk bookinger


Indholdsfortegnelse


1.5.3 Udtræk bookinger

Du har mulighed for at se udtræk over bookinger. Dermed kan du let danne dig et overblik over f.eks. alle bookinger i en bestemt periode, antallet af kunder, der udeblev fra en aftale, samt hvilke ydelser, der bookes flest af. Udtrækkene kan hentes ved at trykke på 'Bookinger'/'Vis' ud for den ønskede kundegruppe på kundegruppeoversigten og herefter sætte et udvalg af nedenstående kriterier.

Påkrævede kriterier:

  • Vælg hvilken kundegruppe, du vil se udtræk for. Ved at vælge 'Alle kundegrupper' kan du se udtræk på tværs af kundegrupper. Bemærk dog, at du i udtrækket ikke kan se, hvilken kundegruppe en bestemt booking tilhører.
  • Vælg, hvilken kalender, du ønsker at se udtræk for. Her kan du også se udtræk på tværs af alle kalendere, samt se, hvilken kalender bookingen er foretaget i.
  • Vælg hvilken periode du ønsker at se statistik for. Herunder skal du vælge, om perioden for udtræk gælder dato for udførsel af booking eller dato for oprettelse af booking.

Tryk på 'Opdater visning'. Du kan nu se en oversigt over bookinger foretaget i perioden opdelt i aktive, ældre og slettede bookinger.
 

Valgfrie kriterier:

  • Ved at markere 'Vis kun kunder med markering' kan du se en oversigt over de bookinger der er blevet foretaget af kunder med en bestemt kundemarkering. Læs guiden [GUIDE351:her] for mere information om disse. 
     
  • Ved at markere 'Vis kun ”No shows”/udeblivelser' kan du se en oversigt over de bookinger, hvor kunden er udeblevet fra sin aftale i den valgte periode (se konkret booking for mere information). Denne funktion kan være brugbar til f.eks. at se, hvorvidt det har en effekt på antallet af fremmødte kunder at sende SMS påmindelser.
  • Ved at markere 'Medtag kunder uden bookinger (kun eksport)' kan du medtage alle kunder i udtrækket – også kunder, der ikke har bookinger i den valgte periode. Bemærk dog, at denne mulighed kun eksisterer, når du eksporterer udtrækket til et .CSV-format eller et .XML-format og ikke når du får vist udtrækket online.
     
  • Ved at markere 'Vis kalender / ydelser statistik' vises en oversigt over antallet af bookinger fordelt på ydelser. Hvis 'Alle kalendere' er valgt vises oversigten også fordelt på kalendere. Du kan hermed se hvilke ydelser, der bookes flest af, og hvilke kalendere, de bookes mest i.

Ekstra muligheder:

  • Hvis du har aktiveret booking status-funktionen kan du lave udtræk over de enkelte statusser. Som udgangspunkt medtages statuskriteriet ikke i søgningen, men du kan i drop-down menuen vælge hvilken status, du ønsker at se udtræk for.
     
  • Hvis du gør brug af journalnotater kan du filtrere ud fra, hvorvidt disse er udfyldt på dagen eller ej. Ligeledes kan du filtrere kunder med eller uden billede uploadet på deres journal.
     
  • Hvis du gør brug af booking ekstra felter kan du få udtræk over et bestemt ekstra felt ved at vælge det ønskede ekstra felt i drop-down listen.

Foruden at se udtrækket online kan du eksportere udtrækket til et .CSV-format eller et .XML-format (formater der bl.a. kan læses af Microsoft Excel). Du kan også få vist en printvenlig version af udtrækket. Marker det ønskede, og tryk derefter på 'Opdater visning'.

Husk at trykke på 'Opdater visning', når du foretager ændringer!


Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede