Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger til GECKO Booking

Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Guideoversigt

Oprettelse af ny ydelse


Indholdsfortegnelse


1.6.10.20 Oprettelse af ny ydelse

Du kan øverst oven over ydelsesoversigten oprette nye ydelser. Hvis du har flere kundegrupper, skal du huske at vælge, hvilken kundegruppe, du ønsker at oprette ydelsen i. Dette gøres øverst på ydelsesoversigten ved at vælge den ønskede kundegruppe i dropdown-menuen 'Vis ydelser til kundegruppe'.

For at oprette en ny ydelse skal du trykke på den grønne knap øverst til højre. Her skal du først indtaste ydelsens navn, f.eks., massage, samtale eller noget helt tredje. Vær opmærksom på, at navnet er det, som kunden ser, når han/hun booker ydelsen.



Vælg herefter, hvilken type ydelse det drejer sig om:

  • Almindelig ydelse.
  • Hold/kursus: Anvendes i forbindelse med oprettelse af et hold eller kursus.
  • Ubestemt (vælg selv) tid: Anvendes, når kunden selv må bestemme, hvor lang tid ydelsen skal bookes. F.eks. i forbindelse med lokalebookinger.
  • Parbooking: Anvendes, når du ønsker at tilbyde fælles behandlinger til flere kunder på samme tid. Fx hvis et par ønsker massage på samme tid.
  • Salg af vare: Anvendes, når du ønsker at sælge gave-/værdikort via online booking (se Gavekortmodulet for mere information).
  • Link: Anvendes, når du ønsker at koble ydelsen på en holdoversigt for selve bookingfasen således, at oversigten bliver vist i stedet for ugevisningen og 'vælg tid'. Bemærk! For at kunne vælge denne type skal du aktivere ydelseslink under avancerede indstillinger.

Herefter angives prisen for ydelsen i kroner, samt hvor lang tid ydelsen varer. Det er meget vigtigt, at du vælger den korrekte tid, da det er her, du fortæller systemet, hvor lang tid der skal bookes. Under 'Kunden ser' bestemmer du, hvor lang tid kunden skal se, at ydelsen varer for ham/hende. Du kan bruge denne funktion til at give et lille pusterum mellem forskellige kunder ved, f.eks., at booke 60 minutter til ydelsen i kalenderen, men kun præsentere kunden for, at der bookes 55 minutter. På den anden side kan du angive en længere behandlingstid over for kunden end du selv bruger på selve ydelsen, f.eks., hvis du som sådan kun behandler kunden i 15 minutter, men kunden skal blive siddende i 30 minutter ekstra. Eksempelvis i forbindelse med en vaccination eller bloddonation.


Bemærk! Ydelsens varighed skal kunne placeres indenfor kalenderens arbejdstid. F.eks. kan en ydelse, der varer 50 minutter ikke placeres, hvis kalenderen kun er åben i 45 minutter. Det er især ved hold- og kursusydelser, at du skal være opmærksom på dette.


Slutteligt skal du vælge, hvorvidt ydelsen skal udbydes på alle kalendere, eller om du vil tilmelde ydelsen manuelt på de kalendere, der skal udbyde ydelsen. Manuel tilmelding kan f.eks. bruges i en virksomhed med flere ansatte (med en kalender per ansat), hvor kun enkelte ansatte kan udføre en bestemt behandling. I dette tilfælde skal du vælge 'Nej, jeg tilmelder manuelt' og så tilmelde ydelsen manuelt på de kalendere, der skal udbyde ydelsen. På den anden side kan der være en anden behandling, som alle ansatte kan udføre, hvorfor du her ville skulle vælge at udbyde ydelsen på alle kalendere.

Tryk på 'Opret ydelse', og ydelsen vil nu fremgå af ydelsesoversigten. Ønskes ydelsen oprettet i en anden kundegruppe skal dette gøres manuelt (se Kopiering af ydelser til anden kundegruppe for mere information).

Hvis en medarbejder ikke er i stand til at udføre ydelsen, kan vedkommende inaktivere den under sin kalenders indstillinger. Modsat kan ydelsen også her aktiveres, hvis manuel tilmelding er valgt.


Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede