Har du spørgsmål?

Vi hjælper gerne!!

Spørgsmål til Gecko Booking?

Er du i tvivl om hvorvidt Gecko Booking er noget for dig, eller har du andre spørgsmål? Så hører vi rigtig gerne fra dig!

Alt OK!
Indtast venligst dit navn.
Alt OK!
Indtast venligst din e-mail.
Alt OK!
Alt OK!
Indtast venligst dit spørgsmål.

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger - Oprettelse af nyt tillæg

Oprettelse af nyt tillæg

Hvis du ønsker, at dine kunder skal kunne tilkøbe noget, når de booker en bestemt ydelse, skal du oprette et tillæg. Tillæg kan være ydelser, varer eller lignende. Du kan oprette et nyt tillæg ved på ydelsesoversigten at vælge 'Vis' under kolonnen 'Tillæg' ud for den ydelse, du ønsker at oprette et tillæg til. Hvis du ikke har oprettet tillæg tidligere vil siden se ud som følger.   

Før det er muligt at oprette tillæg, skal du oprette mindst én tillægsgruppe. Indtast et navn på tillægsgruppen, eksempelvis 'Massagetillæg', og tryk 'Opret gruppe'. Tillægsgruppen er nu oprettet! Når tillægsgruppen er oprettet, har du mulighed for at oprette et nyt tillæg.


For at oprette et nyt tillæg skal du først indtaste tillæggets navn. Dette kunne f.eks. være klipning, massageolie eller noget helt tredje. Vær opmærksom på at det også er dette navn, som kunden kan se, når han/hun ønsker at booke tillægget.

Herefter skal du vælge, hvilken gruppe tillægget skal oprettes i, og prisen for tillægget i kroner. Samtidig skal du angive hvor lang tid tillægget varer. Det er meget vigtigt, at du vælger den korrekte tid, da det er her, du fortæller systemet hvor lang tid, der skal bookes. Hvis tillægget er en vare eller lignende indtastes blot 0 minutter. Under 'Kunden ser' har du mulighed for at bestemme, hvor lang tid kunden skal se, at tillægget varer, når vedkommende booker den. Du kan bruge denne funktion til at give et lille pusterum mellem forskellige kunder ved f.eks. at booke 60 minutter til ydelsen, men præsentere kunden for, at der bestilles 55 minutter. Dermed har du fem minutter til at gøre dig klar til den næste kunde. På den anden side kan du angive en længere behandlingstid over for kunden, hvis du f.eks. kun behandler kunden i 10 minutter, men kunden skal blive siddende 15 minutter ekstra.

Slutteligt skal du vælge, hvorvidt tillægsydelsen skal udbydes på alle kalendere eller om du vil tilmelde tillægsydelsen manuelt på de kalendere, der skal udbyde den. Manuel tilmelding kan f.eks. bruges i en virksomhed med flere ansatte (med en kalender per ansat), hvor kun enkelte ansatte kan udføre en bestemt behandling. I dette tilfælde ville man skulle vælge 'Nej, jeg tilmelder manuelt' og så tilmelde tillægsydelsen manuelt på de kalendere, der skal udbyde den (For mere information om manuel tilmelding se Indstillinger). På den anden side kan der være en anden behandling, som alle ansatte kan udføre, hvorfor man her ville skulle vælge at udbyde tillægsydelsen på alle kalendere.

Tryk 'Opret tillæg' og tillægget er nu oprettet! Du føres nu videre til tillægsoversigten.

Når du har oprettet et eller flere tillæg, f.eks. kopieret dine ydelser til tillæg, vil du ved at vælge 'Vis' under 'Tillæg' nu komme til tillægsoversigten (Se Tillægsoversigt for mere information). Tillæg og tillægsgrupper oprettes her efter samme procedure.


 


Prøv en gratis og uforpligtende demo fra Gecko Booking & Administration

Udfyld formularen, så modtager du en demo hurtigst muligt.

Alt OK!
Indtast venligst firmanavn.
Alt OK!
Indtast venligst dit telefonnummer.
Alt OK!
Indtast venligst dit navn.

Felter markeret med * er påkrævede