Vejledninger - Arbejdstider
- Vejledninger
- Generelt
- Booking
- SMS-modulet
- Kassemodulet
- Gavekortmodulet
- Online betaling-modulet
- Marketingsmodulet
- Journal-modulet
- Skemamodulet
- Dokumenter
- Events
- For udviklere
Arbejdstider
Arbejdstider er dit redskab til at bestemme hvilke tider, dine kunder må booke i din kalender. Bruger du vores nyeste kalenderversion og Arbejdstidskalenderen, gå da til Opret arbejdstider. |
For at oprette arbejdstider vælges 'Arbejdstider' ud for den ønskede kalender på kalenderoversigten og derefter 'Ret arbejdstider'. Tryk derefter på den blå knap 'Opret ny arbejdstid'. Herefter skal der defineres
Opret arbejdstider, der er generelt gældende Ugedage
Tidsrum Arbejdstiden kan nu ses under 'Eksisterende arbejdstider', hvor du kan tilføje flere arbejdstider, hvis dette ønskes. Under 'Eksisterende arbejdstider' kan du også slette den oprettede arbejdstid ved at markere 'Slet' ud for den pågældende arbejdstid, og derefter trykke på 'Opdater'. |
Bemærk! Hvis du sletter en oprettet arbejdstid, bliver bookinger allerede foretaget i denne arbejdstid ikke påvirket af sletningen. Hvis du bruger GECKO Booking til at holde styr på dine medarbejderes arbejdstid, f.eks. i forbindelse med udbetaling af løn, anbefales det dog, at du aldrig sletter en oprettet arbejdstid, da sletningen også har en bagudrettet effekt. Dvs., at medarbejderens lønstatistik ikke længere er korrekt. Hvis dette er tilfældet, anbefales det, at du benytter dig af periodebegrænsede arbejdstider, hvor du opretter en ny periodebegrænset arbejdstid, når medarbejderens arbejdstid ændres (se nedenfor). Du er velkommen til at kontakte GECKO Bookings support for mere information. |
Opret arbejdstider, der kun gælder i en bestemt periode. Kopier arbejdstid Søg arbejdstid |
Rediger arbejdstider |
Du har mulighed for at redigere de oprettede arbejdstider ved at trykke 'Ret' ud for den arbejdstid, du ønsker at ændre. |
Du har mulighed for at foretage følgende ændringer:
Eksempel: Hvis du ønsker at have en time efter almindelig lukketid, hvor kun du kan booke tider, kan du oprette en arbejdstid for denne time, hvor du fjerner fluebenet ved 'Aktiv kundebooking'. Hermed kan kun du booke tider gennem bookingsystemets kvik book-funktion.
Eksempel: Du har i et bestemt tidsrum normalt kun åbent for kvikbooking, men i en bestemt uge ønsker du, at der skal være åbent for både kvik- og kundebooking i tidsrummet. I en sådan situation kan du oprette en periodebegrænset arbejdstid i den pågældende uge, hvor du noterer en højere prioritet på denne end prioriteten på den arbejdstid, der er generelt gældende.
Eksempel: Gyldige uger benyttes typisk ved firmaordninger, hvor man har indgået en aftale om ydelser f.eks. hver anden uge. Gyldige uger genbruges ved årsskifte medmindre arbejdstiden er periodebegrænset. |
Bemærk! Der kan være nogle arbejdstider, som du ikke har mulighed for at slette. Disse arbejdstider er helligdage, der abonneres på gennem 'Ferie / Lukket'-funktionen. Arbejdstiden lukker for kalenderen på den pågældende dag, og hvis dette ønskes ændret, skal det ske gennem 'Ferie / Lukket'- funktionen under 'Indstillinger'. |