Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger til GECKO Booking

Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Guideoversigt

Statistik


Indholdsfortegnelse

1.6.160.2  Statistik

1.6.160.2 Statistik

Bemærk! For at kunne se statistik over omsætning, kræver det, at kasse-modulet er tilkøbt.

I øverste venstre hjørne vil du kunne se navnet på triggeren, som statistikken er gældende for. Før du vælger den specifikke statistik, du ønsker at se, skal du starte med at vælge, hvilken udsendelsesperiode du ønsker at se statistik for. Dette gøres øverst på siden. Herefter skal du vælge, hvordan du ønsker at se statistikken, hvor du kan vælge at vise pr. fuld periode (dvs. hele den periode du har valgt), time, dag, uge, måned, år eller ugedag. Hvis du f.eks. ønsker at se statistik over din omsætning og vælger at vise den pr. uge, vil du få vist en statistik over din omsætning i den valgte periode fordelt på de enkelte uger.

  • Omsætning baseret på: Her kan du afgøre, hvorvidt statistikken skal være baseret på 'Sendt dato', 'Åbnet dato' eller 'Klik dato'. For alle gælder det, at datoen for udsendelsen skal være i den valgte udsendelsesperiode.
  • Sendt dato: Denne lægger sig til perioden i toppen. Eks. hvis du har en udsendelsesperiode fra 1/1-31/1, vil omsætningen omfatte alt det, der er blevet solgt for i udsendelsesperioden, samt evt. plusdage (se mere herom nedenfor). 
  • Åbnet dato: Ved valg af denne, vil omsætningen være baseret på hvornår triggeren er åbnet. Dvs. at hvis du udsender en trigger den 27/1, men kunden først åbner mailen den 30/1, vil omsætningsstatistikken være gældende fra triggeren er blevet åbnet og de angivne plusdage frem.
  • Klik dato: Ved valg af denne, vil omsætningen være baseret på det første generelle klik i triggeren. Dvs. at hvis du udsender en trigger den 27/1, men kunden først klikker på et vilkårligt link d. 30/1, vil omsætningsstatistikken være gældende fra det første klik og evt. 7 dage frem, hvis plusdato er valgt.

 

  • Plusdage: Plusdage lægger sig til omsætningen, og hvad den er baseret på. Du kan her angive, hvor mange ekstra dage, der skal medtages i statistikken for omsætningen. Plusdage for 'Sendt dato' viser den generelle omsætning, men ingen statistik over, hvornår triggeren er blevet åbnet samt eventuelle klik. Denne viser med andre ord blot, hvor meget der er omsat for, fra udsendelsesdatoen og eks. 7 dage efter udsendelse. Plusdage for 'Åbnet dato' viser omsætningen fra triggeren fra den er blevet åbnet første gang og 7 dage frem.  Plusdage for 'Klik dato' viser omsætningen fra det første generelle klik og 7 dage frem.
  • Visningstype: Her har du mulighed for at vælge, om du vil have statistikken vist på skærmen eller i en CSV fil.

Kolonner:

  • Antal: Denne kolonne viser antal triggers i forbindelse med de forskellige rækker. F.eks. antal triggers sendt per e-mail.
  • Omsætning: Denne kolonne viser den generelle omsætning i den valgte udsendelsesperiode inkl. eventuelle plus dage.
  • Oms. valgte: Denne kolonne inkluderes kun, hvis en eller flere vare/-grupper er valgt under 'Vis omsætningsstatistik på valgte vare/-grupper' under indstillingerne for triggeren.

Rækker:

  • Antal sendt e-mail/SMS: Disse rækker viser både antallet af sendte mails/SMS'er i perioden. Du vil her også kunne se den generelle omsætning, samt den specifikke omsætning for evt. valgte vare, for kunder der har modtaget disse mails/SMS'er. Bemærk, at den generelle omsætning samt omsætning for valgte varer i disse rækker, ikke tager højde for hvorvidt mailsene/SMS'erne er åbnet/læst. Den er blot basseret på, hvad der er udsendt i den valgte udsendelsesperiode.
  • Antal læst: Denne række viser samme som ovenstående, men tager udgangspunkt i de mails/SMS'er, der er blevet læst. Den generelle omsætning og omsætningen for valgte vil derfor kun være baseret på, de kunder der har læst triggeren.
  • Antal bounce / Har ikke modtaget triggeren: Førstnævnte række viser statistik over triggers, der er bouncet, mens sidstnævnte viser statistik over de kunder, der ikke har modtaget triggeren. I disse rækker vil du kunne se disse kunders generelle omsætning og omsætning i forbindelse med de valgte vare/-grupper, uafhængigt af triggeren.
  • Klik: Hvis du har indsat links i triggeren, vil du her kunne se, hvor mange klik der har været i alt, i den valgte periode. De pågældende links vil vises herunder og vise, hvor mange klik der har været på de specifikke links. Du vil her også kunne se hvilken omsætning, der er genereret hos de kunder, som har trykket på de forskellige links. Hvis en kunde har trykket på begge links vil omsætningen på kunden fremgå ud for begge.

Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede