Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger til GECKO Booking

Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Guideoversigt

Tillægsoversigt


Indholdsfortegnelse

1.6.11.0  Tillægsoversigt

1.6.11.0 Tillægsoversigt

Hvis du har oprettet tillæg, kommer du til en tillægsoversigt, når du vælger 'Vis' under kolonnen 'Tillæg' ud for en ydelse på ydelsesoversigten. Bemærk! For at kunne redigere tillægsydelserne, skal du klikke på 'Rediger tillægsydelser' i øverste højre hjørne. Hvis du kommer til oversigten fra 'Indstillinger' vil du kunne redigere med det samme. På tillægsoversigten vises alle oprettede tillæg. Når du har oprettet et tillæg for en ydelse, vil tillægget vises automatisk ved alle andre ydelser. Tillægget er dog kun aktiveret for den ydelse, det er oprettet for, og det skal manuelt aktiveres ved andre ydelser. Den automatiske visning betyder dog, at når du har oprettet og opsat tillægsydelsen en gang, kan den med et enkelt klik aktiveres for andre ydelser.

Som udgangspunkt har alle ydelser unikke tillægsydelser og aktiverede tillæg gælder kun for den valgte ydelse. En ydelse kan dog abonnere på en anden ydelses tillægsydelser. Hvis du f.eks. tilbyder to massageformer, hvor disse skal have samme tillægsydelser aktiveret, kan massageform 1 sættes til at abonnere på massageform 2's tillæg. Denne funktion kan aktiveres under den ønskede ydelses indstillinger (Se Indstillinger for mere information).

Øverst på siden kan du se selve tillægsoversigten. Du har her følgende muligheder:

  • Vis kundebook: Du har her mulighed for at bestemme, hvorvidt tillægsydelsen skal vises for og kunne bookes af kunder, det vil sige via online booking. Hvis tillægsydelsen er oprettet for den valgte ydelse, vil denne funktion være aktiveret. Hvis tillægsydelsen er blevet oprettet under en anden ydelse, vil tillægget skulle aktiveres manuelt her. Du kan markere alle tillægsydelser i gruppen ved at markere boksen 'Alle'.
  • Vis kvikbook: Du har her mulighed for at bestemme, hvorvidt tillægsydelsen skal vises i og kunne bookes via kvik book. Hvis tillægsydelsen er oprettet for den valgte ydelse, vil denne funktion være aktiveret. Hvis tillægsydelsen er blevet oprettet under en anden ydelse, vil tillægget skulle aktiveres manuelt her. Du kan markere alle tillægsydelser i gruppen ved at markere boksen 'Alle'.
  • Navn: Du har her mulighed for at ændre tillægget navn.
  • Indstillinger: Du har her mulighed for at ændre tillæggets indstillinger. Se Ret tillæg for mere information.
  • Pris: Du har her mulighed for at ændre tillægget pris.
  • Mangler varenr. / linked til kassen: Hvis du har tilkøbt kassemodulet, vil du her kunne se, hvorvidt tillægsydelsen er forbundet til kassesystemet. Hvis et symbol viser en sammenhængende kæde, er tillægget forbundet til kassen. Hvis symbolet viser en brudt kæde, er tillægget ikke forbundet til kassen. Du har mulighed for at tilføje et varenummer til tillægget under tillæggets indstillinger (Se Ret tillæg for mere information).
  • Book tid: Du har her mulighed for at ændre, hvor lang tid der bookes til tillægget i kalenderen.
  • Vis min.: Du har her mulighed for at ændre, hvor lang tid kunden ser, at tillægget varer, når vedkommende booker ydelsen.
  • Flyt: Du kan flytte et tillægs placering på listen ved at bruge de blå pile ud for det tillæg, du ønsker at flytte. Ved at ændre rækkefølgen her i oversigten, ændres også tillæggenes rækkefølge i kvik book og i online booking.
  • Marker: Du har her mulighed for at vælge et eller flere tillæg, som du i drop-down menuen under 'Gør med markerede følgende' kan udføre en handling med. Du har her mulighed for at flytte de markerede tillæg til en anden tillægsgruppe, at slette de markerede tillæg eller at flytte dem til en inaktiv gruppe. De inaktive tillæg vises ikke længere i kvik book og i online booking, men de slettes ikke. Dermed kan du aktivere dem igen, hvis du ønsker at udbyde tillæggene igen på et senere tidspunkt. Du kan markere alle tillægsydelser i gruppen ved at markere boksen 'Alle'.

Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring!


Bemærk! Når du foretager ændringer i et tillæg, ændrer du tillægget for alle ydelser. Hvis du ønsker, at en bestemt ydelse skal have tillægget i en anden version, skal du oprette et nyt tillæg, som du kun aktiverer for denne ydelse.


Du har på tillægsoversigten også mulighed for at ændre tillægsgruppernes rækkefølge ved hjælp af de blå pile ud for tillægsgruppernes navne. Ved at ændre gruppernes rækkefølge her i oversigten, ændres også gruppernes rækkefølge i kvik book og i online booking. Samtidig har du mulighed for at slette en tillægsgruppe ved at trykke på ikonet, der viser et 'Indkørsel forbudt'-skilt. Når du sletter en tillægsgruppe, flyttes alle tillæg i denne gruppe til den inaktive gruppe. Fra denne gruppe kan du flytte tillægget til en anden gruppe. Et tillæg skal være i en aktiv tillægsgruppe før det kan bookes!
    
Nederst på siden har du mulighed for at oprette nye tillæg og tillægsgrupper. Se Oprettelse af nyt tillæg for mere information.


Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede