Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger til GECKO Booking

Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Guideoversigt

Kontaktpersoner


Indholdsfortegnelse

1.5.6.4  Kontaktpersoner

1.5.6.4 Kontaktpersoner

Du kan tilføje en eller flere kontaktpersoner til dine kunder i systemet. Dette kan f.eks. bruges, hvis du har behov for at vide, hvilken hudlæge, læge, forsikringsselskab, sagsbehandler eller lignende, din kunde har. Hvis dette er tilfældet, skal du oprette en kontaktpersonkategori (f.eks. forsikringsselskab), hvori du indtaster de relevante kontaktpersoner (f.eks. forsikringsselskaber). Du kan på den enkelte kundes profil herefter vælge den kontaktperson, kunden har.

Brugen af kontaktpersoner skal aktiveres under 'Avancerede indstillinger' (se Back-end. Kunde for mere information). Når funktionen er aktiveret, fremkommer følgende faneblad på den enkelte kundes profil.


Det første du skal gøre er at oprette en kontaktpersonkategori, dvs. den kategori af kontaktpersoner, du vil tilføje til systemet. Du opretter en ny kategori ved at indtaste kategoriens navn i nederste højre hjørne af fanebladet og derefter trykke på 'Opret kategori'. Det er ligegyldigt, hvilken kundeprofil du opretter kategorien fra. Du overføres herefter til en side, hvor du kan indtaste kontaktpersoner i kategorien.

Øverst på siden kan du ændre kategoriens navn.

For at oprette en ny kontaktperson i kategorien skal du udfylde de ønskede oplysninger om kontaktpersonen og trykke på 'Opret ny kontaktperson'. Kontaktpersonen er nu oprettet og fremgår nederst på siden. Du kan rette de oplysninger, du har indtastet om kontaktpersonen ved at trykke 'Ret' ud for den ønskede kontaktperson.

Du kan slette kategorien ved at trykke 'Slet kategori' i nederste højre hjørne. Bemærk, at hvis du sletter en kategori, vil alle kontaktpersoner oprettet i kategorien, ligeledes blive slettet.


Bemærk! De kategorier og kontaktpersoner, du opretter, vil være aktive for alle kunder i alle kundegrupper. Du skal derfor kun oprette en kontaktperson én gang, hvorefter den kan vælges på alle kundeprofiler. Det er derfor ligegyldigt, hvilken kunde du opretter kontaktpersonkategorien for. Du kan oprette et ubegrænset antal kategorier, samt et ubegrænset antal kontaktpersoner i hver kategori.


Når du har oprettet det ønskede antal kontaktpersoner kan du på den enkelte kundes profil nu vælge disse kontaktperson.

Du vælger den ønskede kontaktperson ved at søge kontaktpersonen frem i søgefeltet. Når du har valgt en kontaktperson, vil denne fremgå på kundens profil, hvor du kan rette eller slette denne ved at trykke på ikonet med den grønne blyant eller ikonet med det røde kryds.

Du tilgår 'Ret kategori'-siden ved at trykke på tandhjulet ved siden af kategorinavnet.


Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede