Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger til GECKO Booking

Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Indberetninger


Indholdsfortegnelse


12.4 Indberetninger

Sygeforsikring "danmark"-funktionen gør det muligt at foretage automatiske indberetninger til Sygeforsikring "danmark" direkte fra bookingsystemet (Se Foretag indberetning for mere information). Bookingsystemet gemmer en oversigt over disse indberetninger, hvorfor du kan tilgå en oversigt over de indberetninger, der er foretaget via bookingsystemet i de sidste 8 uger (Se Oversigt over indberetninger for mere information).


12.4.1 Foretag indberetning

Sygeforsikring "danmark"-funktionen gør det muligt at foretage automatiske indberetninger til Sygeforsikring "danmark" direkte fra bookingsystemet. Indberetningen foretages efter køb af en tilskudsberettiget vare i kassesystemet, således at indberetningen knyttes til en bestemt bon.

Det første trin i enhver indberetning er derfor at gennemføre et køb. Som normalt skal du i kassen vælge, hvilken vare der skal købes (og dermed indberettes) og hvilken medarbejder der har udført behandlingen. Husk at denne medarbejder skal have et ydernummer tilknyttet (Se Medarbejder med ydernummer for mere information) og at varen skal have en ydelseskode tilknyttet (Se Ydelseskoder for mere information). Du skal samtidig vælge, hvilken kunde indberetningen skal foretages for. Du kan ikke foretage en indberetning, hvis der ikke er valgt en kunde eller hvis kunden ikke har tilknyttet et CPR-nummer. Slutteligt skal du sætte hak i boksen 'Indberet til Sygeforsikring "danmark"', der fremkommer under kundens oplysninger, når Sygeforsikring "danmark"-funktionen er aktiveret.


Når du trykker 'Gennemfør', vil købet være gennemført i kassesystemet, og du vil blive overført til en side, hvor du har mulighed for at gennemgå de oplysninger, indberetningen indeholder, før den sendes. Bemærk at indberetningen på dette tidspunkt endnu ikke er gennemført.

Du kan øverst på denne side se, hvilken kunde du er ved at foretage en indberetning for, hvilken bon du er ved at indberette samt hvilken dato indberetningen vil blive registreret på. Du har herudover følgende muligheder:

  • Indberet: Hvis købet skal indberettes, er det vigtigt, at du husker at tjekke, at denne boks er markeret. Boksen markeres automatisk, hvis alt er udfyldt korrekt, men boksen kan ikke markeres, hvis der ikke er valgt et ydernummer og/eller en ydelseskode (se nedenfor).
  • Vare: Du kan her se varenavnet på den vare, du er ved at indberette.
  • ”Danmark” ydelse: Du kan her vælge, hvilken ydelseskode varen skal indberettes under. Hvis du har tilknyttet varen til ydelseskoden korrekt, vil denne være valgt automatisk (Se Ret ydelseskode for mere information).
  • Medarbejder: Du kan her se navnet på den medarbejder, der blev valgt på bonnen.
  • Behandler ydernummer: Du kan her vælge, hvilket ydernummer indberetningen skal foretages på. Hvis du har tilknyttet et ydernummer til medarbejderen, vil dette være valgt automatisk (Se Medarbejder med ydernummer for mere information). Bemærk at du kun kan indberette på et ydernummer, der har den samme behandlertype som ydelseskoden.
  • Antal: Du kan her se, hvilket antal af varen der blev købt.
  • Tilskud: Du kan her angive, hvorvidt kunden får tilskud til behandlingen fra sin arbejdsplads, fra sin forsikring og/eller fra sin kommune og hvor stort et beløb kunden modtager i tilskud.
  • Pris total: Du kan her se den samlede pris, der indberettes.
  • 'Udbetaling til behandler': Her kan du anmode om at beløbet bliver udbetalt direkte til dig. Dvs. at dine kunder ikke længere behøver at betale dig, men at du kan få betalingen direkte fra ”danmark” i stedet.

Når du har tjekket, at oplysningerne er korrekte, skal du trykke på 'Indberet', hvorefter indberetningen foretages. Hvis du ikke ønsker at foretage indberetningen alligevel, tryk 'Gå til bon', hvorefter indberetningen annulleres. Købet er dog stadig blevet gennemført og registreret i kassesystemet.

Skulle du have glemt at indberette en bon, kan du altid gøre dette på et senere tidspunkt.


Bemærk! Der skal foreligge en bon for den tidligere booking, for at denne kan indberettes på et senere tidspunkt, da den skal indberettes fra den pågældende dag. Dvs. at det ikke er muligt at gennemføre et salg i kassen d.d., og indberette til Sygeforsikring ”danmark” at behandlingen foregik d. 1. maj, 2015. Det er datoen for bonnen som bliver indberetningsdatoen.


12.4.2 Annuller indberetning

Ønsker du at annullere en indberetning til sygeforsikring 'danmark', kan dette også foretages direkte fra bookingsystemet. Dette kunne være relevant, hvis du, for eksempel, har indberettet forkert. Du kan dog ikke annullere indberetningen, hvis denne allerede er gået igennem.

For at annullere indberetningen skal du først og fremmest søge bonnen, hvorpå indberetningen ligger, frem. Dette gør du ved at finde den kasseopgørelse, hvorpå bonnen fremgår, under kassens udtræk. Når du har fundet den rigtige kasseopgørelse, trykker du på 'bonner'/'vis' ud for denne, og du bliver nu sendt videre til de enkelte bonner. Efter at have fundet den ønskede bon, hvorpå indberetningen er foretaget, trykker du på 'Vis' ud for denne. Herefter trykker på du 'Vis "danmark" indberetning', og du vil nu få vist selve indberetningen. Du skal her markere de linjer, du ønsker at annullere og gennemføre annulleringen ved at trykke på 'Annuller indberettede linjer'.

Hvis du fortryder annulleringen, kan du altid vende tilbage og foretage indberetningen igen på et senere tidspunkt.


12.4.3 Oversigt over indberetninger

Du kan i GECKO Booking se en oversigt over de indberetninger, der er foretaget via bookingsystemet i de sidste 8 uger. Denne oversigt kan tilgås ved at trykke på 'Vis indberetninger'-knappen på oversigten over ydelseskoder (Se Ydelseskoder for mere information).

Du har øverst på siden mulighed for at vælge, hvorvidt du ønsker at se indberetninger lavet på et bestemt ydernummer og/eller for et bestemt CPR-nummer.  Hvis du ikke har valgt et bestemt ydernummer og/eller CPR-nummer vil oversigten inkludere alle indberetninger lavet de sidste 8 uger. Du har her følgende muligheder:

  • Ydernummer: Du kan se, hvilket ydernummer indberetningen blev foretaget på.
  • Pakkenr.: Du kan her se, hvilket pakkenummer indberetningen er del af. En pakke er den samling af indberetninger, der sendes til Sygeforsikring "danmark" hver nat, hvorfor der dannes en ny pakke hver dag.
  • Dato: Du kan se, hvilken dato indberetningen blev foretaget på.
  • Bon: Du kan se bonid'et på den bon, som indberetningen blev foretaget på.
  • CPR-nr.: Du kan se, hvilket CPR-nummer indberetningen blev foretaget for.
  • Ydelse: Du kan se, hvilken ydelseskode indberetningen blev foretaget på.
  • Type: Du kan se, hvilken type indberetningen var, f.eks. om der blev givet tilskud fra forsikringen.
  • Beløb: Du kan se, hvilket beløb indberetningen var på.
  • Status: Du kan se, hvilken status indberetningen har. Indberetningerne sendes automatisk til Sygeforsikring "danmark" hver nat.

Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede