Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger til GECKO Booking

Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Oprettelse af kalender med arbejdstider


Indholdsfortegnelse


1.2.2 Oprettelse af kalender med arbejdstider

Hvordan benyttes en kalender?
Kalendere repræsenterer som oftest forskellige ansatte i en virksomhed, men en kalender kan også være en lokalitet, et hold, et lokale, en begivenhed m.m.. Kalendere skal være oprettet før ydelser kan bookes, idet en ydelse bliver booket i en bestemt kalender. Når en kunde booker en tid, vil han/hun som udgangspunkt kunne se navnet på kalenderen og vælge hvilken kalender, der skal bookes i (dette kan dog ændres i  Front-end. Side 1 – logget ind). I alle oprettede kalendere skal der oprettes arbejdstider, som er den tidsperiode, hvori kunderne kan foretage bookinger. Hvis ingen arbejdstider er oprettet, er det ikke muligt at foretage bookinger.

1. Hvordan opretter jeg en kalender?
Ved at trykke på 'Indstillinger' under menupunktet 'Kalendere' kommer du til kalenderoversigten, hvor du kan se en oversigt over alle kalendere i bookingsystemet ligesom du har mulighed for at oprette nye kalendere.
For at oprette en ny kalender skal du indtaste kalenderens navn (f.eks. ansattes navn) og derefter trykke 'Opret kalender'. Kalenderen er nu oprettet!

2. Hvordan opretter jeg arbejdstider?
Før det er muligt for kunder at booke i kalenderen, skal der oprettes arbejdstider, der er dit redskab til at fortælle, hvornår kunder må booke tider i kalenderen. For at oprette arbejdstider skal du vælge 'Ret' under 'Arbejdstider' på kalenderoversigten.

I øverste del af siden har du mulighed for at tilføje arbejdstider mens du i nederste del kan se eksisterende arbejdstider. Du har mulighed for at:

  • Oprette arbejdstider, der er generelt gældende.
  • Oprette periodebegrænsede arbejdstider, der kun gælder i en bestemt periode.
  • Redigere, samt lukke arbejdstider i bestemte uger.


For at oprette arbejdstider, der er generelt gældende, skal du vælge den eller de ugedage, som arbejdstiden skal gælde for, og vælge det tidsrum, hvori arbejdstiden skal oprettes. Du har her mulighed for at vælge et eller flere intervaller, hvor intervallerne f.eks. kan bruges til at indsætte en fast pause såsom frokost – Interval 1 kunne her være 9:00-12:00 og Interval 2 kunne være 12:30-15:00. For at oprette arbejdstiden er det dog kun nødvendigt at vælge et interval. Tryk på knappen 'Opret arbejdstid', og arbejdstiden er oprettet! Arbejdstiden kan nu ses under 'Eksisterende arbejdstider', og du har mulighed for at tilføje flere arbejdstider, hvis du ønsker det.
 
Hvis du ønsker at oprette en periodebegrænset arbejdstid (f.eks. hvis du i en periode holder ekstraordinært åbent om aftenen), kan du markere boksen 'Periodebegrænsning', indtaste den periode, som arbejdstiden skal gælde for, og herudover blot følge ovenstående procedure.

Du har endvidere mulighed for at redigere og/eller lukke oprettede arbejdstider. Denne mulighed vil blive uddybet under Arbejdstider.

For mere information om de mange andre muligheder, du har i forbindelse med kalendere, se Kalendere i denne guide.


Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede