Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger til GECKO Booking

Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Oprettelse af ydelser


Indholdsfortegnelse


1.2.1 Oprettelse af ydelser

Ydelser er de forskellige services, som du ønsker, at dine kunder skal kunne booke. Du finder ydelser under menupunktet 'Indstillinger'.

På ydelsesforsiden kan du se en oversigt over alle de ydelser, du har oprettet, ligesom du nederst på siden har mulighed for at oprette nye ydelser.

For at oprette en ny ydelse skal du først indtaste ydelsens navn, f.eks. massage, samtale eller noget helt tredje. Vær opmærksom på at det også er dette navn, kunden kan se, når vedkommende ønsker at booke ydelsen.

Herefter skal du vælge, hvilken type ydelse det drejer sig om. Du kan vælge mellem:

  • almindelig ydelse
  • hold/kursus
  • ubestemt (vælg selv) tid
  • Parbooking
  • salg af vare
  • Link

I langt de fleste tilfælde vil du skulle vælge almindelig ydelse. Hold/kursus skal kun anvendes i forbindelse med oprettelse af et hold eller et kursus (Se den separate vejledning om Hold- og kursusbooking for mere information), mens ubestemt (vælg selv) tid kun skal anvendes, når kunden selv må bestemme, hvor lang tid ydelsen skal bookes. Dette anvendes f.eks. i forbindelse med booking af lokaler (Se den separate vejledning om Lokalebooking for mere information). Salg af vare bruges, hvis du ønsker at sælge gave-/værdikort via online booking (Se den separate vejledning Gavekortmodulet for mere information).


Efter valg af type noteres prisen for ydelsen i kroner, samt hvor lang tid ydelsen varer. Det er meget vigtigt, at du vælger den korrekte tid, da det er her, du fortæller systemet hvor lang tid, der skal bookes. Under 'Kunden ser' har du mulighed for at bestemme, hvor lang tid kunden skal se, at ydelsen varer, når han/hun ønsker booker ydelsen. Du kan bruge denne funktion til at give et lille pusterum mellem forskellige kunder ved f.eks. at booke 60 minutter til ydelsen, men præsentere kunden for, at der bestilles 55 minutter. Dermed har du fem minutter til at gøre dig klar til den næste kunde. På den anden side kan du angive en længere behandlingstid over for kunden, hvis du f.eks. kun behandler kunden i 15 minutter, men kunden skal blive siddende i 30 minutter ekstra. Dette kan eksempelvis være tilfældet efter en vaccination, hårfarvning, bloddonation eller hvad det nu måtte være.

Slutteligt skal du vælge, hvorvidt ydelsen skal udbydes på alle kalendere eller om du vil tilmelde ydelsen manuelt på de kalendere, der skal udbyde ydelsen. Manuel tilmelding kan f.eks. bruges i en virksomhed med flere ansatte (med en kalender per ansat), hvor kun enkelte ansatte kan udføre en bestemt behandling. I dette tilfælde ville man skulle vælge 'Nej, jeg tilmelder manuelt' og så tilmelde ydelsen manuelt på de kalendere, der skal udbyde ydelsen (For mere information om manuel tilmelding se Indstillinger). På den anden side kan der være en anden behandling, som alle ansatte kan udføre, hvorfor man her ville skulle vælge at udbyde ydelsen på alle kalendere.

Tryk på knappen 'Opret ydelse' og ydelsen er nu oprettet! Følg samme procedure for at oprette det ønskede antal af ydelser. Du kan til enhver tid tilføje, ændre og slette ydelser.

For mere information om de mange andre muligheder, du har i forbindelse med ydelser, se Ydelser i denne guide.


Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede