Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger til GECKO Booking

Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Opret nyt event


Indholdsfortegnelse


24.2 Opret nyt event

 

Kom nemt i gang ved at gå til menupunktet Events, herefter trykkes der på knappen 'Opret event'.

 

Herefter udfyldes overskrift, dato samt et tidspunkt for eventet.
Er der ikke oprettet eventgrupper endnu, skal det lige gøres.
Der ikke så vigtig hvad navnet på gruppen er, medmindre der laves rigtig mange.
Dette kan fx være lokationer 

 

Dit event er nu oprettet.
Der mangler bare at blive udfyldt de ønskede indstillinger under fanen 'Generelle indstillinger' 


Under 'Generelle indstillinger' er der mulighed for at ændre en række generelle indstillinger for eventet. Du har her følgende muligheder:
  • Aktiv: Det er her der bestemmes, hvorvidt eventet skal være aktivt. 
    Hvis en event er inaktiv, kan den ikke ses af kunder.
  • Dato /Tidspunkt: Du kan her bestemme, hvornår eventet afholdes.
  • Begrænset antal pladser: Du kan her bestemme, hvor mange pladser der skal være på eventet.
    Hvis pladsbegrænsning ikke er aktiveret, er der et ubegrænset antal pladser på eventet.
  • Tilmeld flere på én gang: Du kan her bestemme, hvorvidt det skal være muligt at tilmelde mere end en person ad gangen til eventet. 
    Hvis denne boks er markeret, vises der et felt, hvori kunden kan indtaste, hvor mange personer vedkommende ønsker at tilmelde. 
    Husk at indtaste hvor mange personer man maksimum må tilmelde ad gangen.
  • Send bekræftelsesmail til kunden: Hvis denne boks er markeret, sendes der en bekræftelses-mail til kunden, når vedkommende tilmelder sig eventet. 
  • Send kopi af bekræftelses-email: Ved at markere boksen ud for 'Send kopi af email til' og indtaste en e-mail har du mulighed for at modtage en kopi af alle bekræftelses email.
    Der kan dermed nemt holde styr på nye tilmeldinger.
  • E-mail påmindelser: Du har mulighed for at sende en påmindelse til kunden om dennes aftale X timer før aftalen via e-mail. Du har mulighed for at sende i alt to automatiske påmindelser til kunden, og du kan selv bestemme, hvor lang tid før kundens aftale, de skal sendes. Påmindelsesfunktionen aktiveres ved at markere tjekboksen ud for den eller de ønskede e-mails. Husk at indstille hvor lang tid før e-mailen skal sendes. Tryk herefter 'Opdater' og påmindelsesfunktionen er nu aktiveret!
  • SMS påmindelse:  Du har mulighed for at sende enten en eller to påmindels(er) til kunden om dennes aftale X antal timer før aftalen via SMS. Du kan f.eks. vælge at sende en påmindelse pr. SMS til kunden allerede 24 timer før aftalen og følge op med en ny SMS f.eks.1 time før. SMS påmindelsesfunktionen aktiveres ved at markere tjekboksen og indstille hvor lang tid før SMS'en skal sendes. Tryk herefter 'Opdater' og påmindelsesfunktionen er nu aktiveret! 
  • Tilmelding deadline: Du kan her vælge en tilmeldingsdeadline, hvorefter det ikke længere er muligt at tilmelde sig eventet. Hvis du ønsker at benytte dig af en tilmeldingsdeadline, skal du foruden at vælge en dato også sikre dig, at boksen 'Benyt deadline for tilmelding' er markeret.
  • Vis fra dato: Du kan her bestemme, hvorvidt eventet først skal vises fra en bestemt dato, f.eks. hvis du ikke ønsker at offentliggøre eventet før en bestemt dato. Hvis du ønsker dette, skal du foruden at indtaste en dato huske at markere boksen 'Benyt vis fra'.
  • Skjul fra dato: Du kan her vælge en udløbsdato, hvorefter eventet ikke længere skal vises.
  • Åben for tilmelding: Du kan her bestemme, hvornår eventet skal kunne bookes fra. Den dato, hvor eventet kan bookes fra, kan sagtens ligge på et senere tidspunkt end 'vis fra'-datoen. Hvis en kunde forsøger at tilmelde sig eventet før denne dato, vil vedkommende blive mødt af en tekst, der forklarer, at der endnu ikke er åbent for booking. Denne tekst kan ændres under eventtekster. Læs mere XXX
  • Billede: Her kan der uploades et billede, (900x450px)
  • Overskrift: Du kan her ændre eventets overskrift, dvs. eventets navn.
  • Tekst - kort: Du kan her indtaste en lille appetitvækker om eventet, der f.eks. kan indeholde en kort beskrivelse. Denne vises i eventlisten.
  • Beskrivelse: Du kan her indtaste en beskrivelse af eventet. Beskrivelsen vises, når kunden er inde på selve eventet. For at indtaste en beskrivelse af eventet skal du indtaste en tekst i teksteditoren, dvs. i tekstfeltet. 
    Teksteditoren fungerer på samme måde som f.eks. Microsoft Word. Det er i teksteditoren muligt at anvende såkaldte erstatningskoder, hvor du skriver en kode, der bliver erstattet af noget i teksten, f.eks. bliver [seatsLeft] erstattet med antallet af pladser på eventet.

    Disse erstatningskoder kan du se her: Erstatningskoder Event

Har du flere Events som ligner hinanden, men ligger på forskellige datoer, kan du spare en hel del opsætningstid med knappen “Kopier event”.
Her angiver du den nye dato, og så er eventet kopieret med alle indstillinger og klar til brug. 

 


Her ses hvilken gruppe eventet ligger i, eventet kan godt ligge i flere grupper.

Her kan det også flyttes til en anden gruppe ved at sætte et nyt flueben og fjerne det som dar tidligere. 

 

Her kan du læse om hvordan du laver ændringer i event gruppen 


Under tilmeldingsfelter står eventet til at følge din felt-liste og have de indstillinger du har sat under 'Event tilmeldingsfelter'. 

 

Hvis markeringen i “Benyt default felter”, fjernes kommer der en mulighed for at rette og tilføje felter.
Hvis der er unikke informationer til dette event. 

 

Læs mere om at oprette felter her 


Har du online betaling på din konto, kan du her aktivere det på eventet. 

Under Eventes fanebladet 'Online payment'  kan eventet tilknyttes til kassen ved manuelt at indtaste et varenummer. 
Hvis varenummeret allerede er oprettet skal det bare skrives og opdateres ellers vælger du 'Opret ny vare'

 

 

Her udfylder du:

Varenummer
Varenavn
Pris
Evt. en ny varegruppe eller vælger en eksisterende.
Bemærk varenummeret kan bestå af både tal og bogstaver - og afslutte ved at trykke 'Opret vare' og efterfølgende trykkes 'Opdater' ud for 'Tilknyt ydelse til vare'

For at lette dit overblik anbefales det, at du opretter en eller flere varegrupper, som du ønsker at placere dine ydelser i. Du har mulighed for at oprette en ny varegruppe direkte når du opretter varenummeret. Dette kunne f.eks. være en varegruppe med navnet 'Ydelser' (For mere information om oprettelse af varegrupper se Varegrupper).

 

 


 

'Direkte link' viser det direkte link til dit Event. Dette link indsættes på hjemmeside..
Via  'Gå til ' er der mulighed for at se hvordan eventet ser ud fra kundens side.


Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede