Har du spørgsmål til Gecko Booking?

Vi hjælper gerne :)

Spørgsmål til Gecko Booking?

Er du i tvivl om hvorvidt Gecko Booking er noget for dig, eller har du andre spørgsmål? Så hører vi rigtig gerne fra dig!

Felter markeret med * er påkrævede

+45 7027 1699 info@gecko.dk Log ind Online booking- & administrationssystem - Nemt og enkelt

Ret online ordre


Indholdsfortegnelse

24.4.0  Ret online ordre

24.4.0 Ret online ordre

Ret online ordre
Ved at trykke 'Ret' ud for en ordre på ordreoversigten har du mulighed for at rette den pågældende ordre. Det er bl.a. her, du har mulighed for at trække pengene fra ordrer betalt med dankort/kreditkort eller notere, at du har modtaget pengene fra en kontooverførsel.

Du har her følgende muligheder:
OrdreID: Du kan her se ordrens ID-nummer.
Ordrestatus: Du kan her se ordrens status. Som udgangspunkt vil alle ordrer stå som ikke effektueret, dvs. at ordren endnu ikke er blevet behandlet af dig. Når du har behandlet ordren, f.eks. trukket pengene, kan du ændre ordrens status til effektueret. Hvis ordren derimod annulleres, har du mulighed for at ændre ordrens status til annulleret. Hvis du benytter dig af disse statusser, vil du dermed nemmere kunne få et overblik over, hvilke ordrer der er behandlet og hvilke der ikke er.
Betalingstype: Du kan her se, hvilken betalingstype kunden har anvendt, og evt. ændre denne, hvis dette er ønsket.
Betalt: Du kan her se, hvorvidt ordren er betalt. Bemærk dog at det, at en ordre står som betalt, ikke nødvendigvis er ensbetydende med, at du har modtaget pengene. Det betyder blot, at betalingen er gennemført fra kundens side. Hvis ordren er betalt med et dankort eller et andet kreditkort, vil et 'Nej' her betyde, at ordren ikke blev gennemført, f.eks. fordi der gik fejl i betalingen eller fordi kunden afbrød købet. Hvis ordren derimod er betalt gennem en kontooverførsel eller en anden aftale, vil den altid stå som 'Nej'. Du skal her selv ændre til 'Ja', når du har registreret, at pengene er gået ind på din konto. Ved betalinger med dankort eller andre kreditkort vil der derimod automatisk stå 'Ja', hvis der ikke er gået fejl i betalingen. Et 'Ja' betyder dog ikke nødvendigvis, at du har modtaget betalingen. Du skal selv manuelt trække pengene (se nedenfor) medmindre systemet automatisk er sat til at trække pengene (Se Ordreliste for mere information).
Ordredato: Du kan her se, hvornår ordren blev gennemført.
Ordrelink: Ved at trykke på 'Klik her – åbnes i nyt vindue' kan du se kundens ordrebekræftelse.
Interne kommentarer: Du har her mulighed for at skrive en intern kommentar til ordren.
Betalingsstatus: Hvis der er blevet betalt med dankort/kreditkort, vil du her have mulighed for at se ordrens betalingsstatus. Hvis pengene endnu ikke er trukket, vil der stå hvor mange DKK, der er blevet reserveret, dvs. hvor mange DKK der skal trækkes på kortet. Du har her følgende muligheder: Du kan markere boksen ud for 'Træk betaling', hvis hele det reserverede beløb skal hæves på kortet. Ved at markere 'Nedskriv beløb' har du mulighed for at skrive et andet beløb, der er mindre end det reserverede, der i stedet skal hæves på kortet. Slutteligt kan du ved at markere 'Annuller trækning' vælge at annullere trækningen fra kortet, f.eks. hvis kunden har kontaktet dig for at annullere ordren. Hvis pengene derimod allerede er trukket fra kortet, kan du se, hvilket beløb der er hævet, ligesom du ved at markere 'Tilbagebetal' og indtaste det beløb, der skal tilbagebetales til kunden, har mulighed for at refundere betalingen til kunden.

 


 


Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede