Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Har du spørgsmål til systemet?

Nedenfor finder du en oversigt over de mest stillede spørgsmålskategorier
Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Ofte stillede spørgsmål


Du er her: F.A.Q > Standard booking > Kalender > Bookinger > Hvorfor kan mine kunder ikke booke en specifik ydelse?


Hvorfor kan mine kunder ikke booke en specifik ydelse?

Spørgsmål:

Hvorfor kan mine kunder ikke booke en specifik ydelse?


Svar:

Når dine kunder ikke kan booke en konkret ydelse, skyldes det oftest:

 

1. At ydelsen ikke er aktiv for kunder/kvikbook
På ydelsesoversigten skal du tjekke, om der er sat flueben i 'Aktiv kunder' og 'Aktiv kvik book'. Der sakl være flueben heri, hvis kunden skal kunne booke en ydelse. 

 

2. Længden på ydelsen
Har du sat, at en ydelse tager 60 min., men der kun er 40 min. ledig i kalenderen, vil kunden ikke kunne booke ydelsen, da der ikke er tid nok.

 

3. At ydelsen ikke er tilknyttet en kalender
For at ydelsen kan bookes skal den være tilknyttet en kalender. Kontroller derfor, at ydelsen er tilknyttet den ønskede kalender via: 'Kalender' -> 'Kalenderindstillinger' -> 'Indstillinger' / 'Ret' ud for den enkelte kalender. Kalenderen skal have flueben ved 'Aktiv?' for at være tilknyttet. Husk at trykke 'Opdater'.

Se her, hvordan ydelser tilknyttes en kalender.

 

4. Tidsindstillinger - hvornår må kunden booke
Du kan kontrollere, at dine generelle tidsindstillinger ikke blokerer for, at kunderne eksempelvis må booke tid til imorgen eller at der ud for 'Plusdage' er indstillet sådan at dine kunder ikke har mulighed for at booke en tid på dags dato.

 

5. At der ikke er oprettet tider til en kundegruppe
Har du oprettet flere kundegrupper kan du kontrollere, at der er oprettet arbejdstid til den pågældende kundegruppe, som kunden er placeret i.

 

6. At ydelsen benytter udvidede tidsindstillinger
Har du aktiveret udvidede tidsindstillinger på ydelsen, så skal der 1) være åbnet op for arbejdstid på ydelsen til den konkrete kalender, og 2) være oprettet arbejdstids på selve kalenderen. Bemærk! Det er nok, at der bare er sat flueben i "udvidede tidsindstillinger', til at kunderne ikke kan booke en ydelse. 

Læs mere om udvidede tidsindstillinger her.
 

7. At der ikke er ledige ressourcer
Har du ressourcer tilkoblet dine ydelser kan det skyldes, at ressourcen er booket til en anden ydelse.

 

8. At 'Egne indstillinger' er aktiveret 
En grund kan være, at du har aktiveret 'Egne tidsindstillinger' ('Indstillinger' -> 'Ydelser' -> 'Ret' ud for den enkelte ydelse). Under "Generelle indstillinger" kan du angive hvor tæt på dags dato, at kunden må booke en ydelse.

 

9. At du har aktiveret 'Egne tidsindstillinger' for en specifik kundegruppe
Hvis du via 'Kunder' -> 'Vælg kundegruppe' -> 'Indstillinger/ret' har sat flueben og dermed aktiveret 'Egne tidsindstillinger', kan dette være årsagen. Dermed har 
du angivet hvor tæt på dags dato, at kunderne i den specifikke kundegruppe kan booke en tid. 



Fandt du ikke svar på dit spørgsmål? Kontakt os på supporten – klik her!

Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede