Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger til GECKO Booking

Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Indstillinger


Indholdsfortegnelse

20.2.1  Indstillinger

20.2.1 Indstillinger

Du har mulighed for at ændre det enkelte felts indstillinger.

Du har her følgende muligheder:

  • Feltnavn: Du kan her ændre feltets navn.
  • Type: Du kan her se feltets type. Bemærk at typen ikke kan ændres. Hvis typen er forkert, skal der oprettes et nyt felt og det originale skal herefter slettes.
  • Hvis ikke udfyldt - alert: Du kan her indtaste den tekst, kunden vises, når han/hun forsøger at gå videre uden at udfylde et påkrævet felt.
  • Kundegrupper: Denne er som udgangspunkt markeret med et flueben. Det betyder at feltet vil blive vist i alle kundegrupper. Hvis du derimod ønsker at dette felt kun skal vises i bestemte kundegrupper, kan du afmarkere denne. Dine allerede oprettede kundegrupper vil så blive vist nedenunder og du kan sætte flueben i de kundegrupper hvor feltet skal vises. 
  • Vis - Opret kunde: Hvis denne boks er markeret, vises feltet, når en kunde opretter sig selv som ny bruger. Bemærk at hvis du opretter feltet efter at kunder har oprettet sig som brugere, vil disse kunder ikke få mulighed for at udfylde feltet. Du skal derfor enten selv udfylde feltet på kundens profil eller samtidig vise feltet under 'Dine oplysninger' (se nedenfor), så eksisterende kunder kan udfylde feltet her.
  • Vis - Dine oplysninger: Hvis denne boks er markeret, vises feltet under 'Dine oplysninger', når en kunde er logget ind.
  • Påkrævet felt: Du kan her bestemme, hvorvidt feltet er påkrævet, dvs. hvorvidt feltet skal udfyldes, før kunden kan gå videre. Bemærk at denne indstilling kun påvirker feltet, når det vises for kunden, dvs. når feltet vises under 'Opret kunde' og under 'Dine oplysninger'. Feltet er derfor ikke påkrævet, når det vises i administrationsdelen af bookingsystemet.
  • Vis - Kvik opret kunde: Hvis denne boks er markeret, vises feltet, når du opretter en ny kunde via Kvik book. Du kan samtidig bestemme, hvorvidt feltet skal være påkrævet, dvs. hvorvidt du skal udfylde feltet, før kunden kan oprettes.
  • Vis - Booking konkret: Hvis denne boks er markeret, vises feltet på den konkrete booking.
  • Vis - Kasse: Hvis denne boks er markeret, vises feltet i kassen.

Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring!


Har du valgt felttypen 'Accepter betingelser' vil der være flere felter tilgængelige, der kan tilrettes under det enkelte felts indstillinger.

Du har her følgende muligheder:

  • Feltnavn: Du kan her ændre feltets navn.
  • Type: Du kan her se feltets type. Bemærk at typen ikke kan ændres. Hvis typen er forkert, skal der oprettes et nyt felt og det originale skal herefter slettes.
  • Hvis ikke udfyldt - alert: Du kan her indtaste den tekst, kunden vises, når han/hun forsøger at gå videre uden at udfylde et påkrævet felt.
  • Kundegrupper: Denne er som udgangspunkt markeret med et flueben. Det betyder at feltet vil blive vist i alle kundegrupper. Hvis du derimod ønsker at dette felt kun skal vises i bestemte kundegrupper, kan du afmarkere denne. Dine allerede oprettede kundegrupper vil så blive vist nedenunder og du kan sætte flueben i de kundegrupper hvor feltet skal vises. 
  • Vis - Opret kunde: Hvis denne boks er markeret, vises feltet, når en kunde opretter sig selv som ny bruger. Bemærk at hvis du opretter feltet efter at kunder har oprettet sig som brugere, vil disse kunder ikke få mulighed for at udfylde feltet. Du skal derfor enten selv udfylde feltet på kundens profil eller samtidig vise feltet under 'Dine oplysninger' (se nedenfor), så eksisterende kunder kan udfylde feltet her.
  • Vis - Dine oplysninger: Hvis denne boks er markeret, vises feltet under 'Dine oplysninger', når en kunde er logget ind.
  • Påkrævet felt: Du kan her bestemme, hvorvidt feltet er påkrævet, dvs. hvorvidt feltet skal udfyldes, før kunden kan gå videre. Bemærk at denne indstilling kun påvirker feltet, når det vises for kunden, dvs. når feltet vises under 'Opret kunde' og under 'Dine oplysninger'. Feltet er derfor ikke påkrævet, når det vises i administrationsdelen af bookingsystemet.
  • Vis - Kvik opret kunde: Hvis denne boks er markeret, vises feltet, når du opretter en ny kunde via Kvik book. Du kan samtidig bestemme, hvorvidt feltet skal være påkrævet, dvs. hvorvidt du skal udfylde feltet, før kunden kan oprettes.
  • Vis - Booking konkret: Hvis denne boks er markeret, vises feltet på den konkrete booking.
  • Vis - Kasse: Hvis denne boks er markeret, vises feltet i kassen.
  • Må tilbagetrække: Vha. af dette felt kan du give dine kunder mulighed for at trække godkendelsen af dine betingelser tilbage, såfremt vedkommende ønsker dette. Det betyder at kunden under 'Dine oplysninger' kan afmarkere feltet for samtykke, selvom dette felt er et påkrævet felt. 
  • Kræv ved login: Hvis du markerer i denne boks, vil dine kunder, når de logger ind, blive påkrævet at acceptere diverse betingelser, før vedkommende kan fortsætte til online booking. De kan altså ikke tilgå online booking uden at acceptere. Ved siden af denne boks har du mulighed for at trykke på 'Ret tekst top'. Hvis du gør dette, kommer du til en ny side, hvor du kan rette i den tekst der vises ifb. med godkendelsen af betingelserne. Det vil typisk være noget i stil med "Kære kunde. Du bedes gennemlæse og acceptere nedenstående betingelser for at fortsætte". 
  • Vis advarsel ikon: Markeres dette felt vil der være en såkaldt 'Customer alert' på kunden, dvs. et ikon der viser, at kunden ikke har godkendt de påkrævede betingelser.

Bemærk! Feltet vil altid vises på kundens profil.


Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede