Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger til GECKO Booking

Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Oprettelse af journal


Indholdsfortegnelse


20.3 Oprettelse af journal

Med Krypteret linje / journal-modulet har du mulighed for at oprette journaler til dine kunder f.eks. indeholdende behandlingsnoter. Du har dermed mulighed for at have alle dine oplysningerne om kunden samlet i ét system.

Før du kan skrive et journalindlæg om en bestemt kunde, skal du oprette en journalgruppe, hvori indlægget kan skrives. Du kan oprette og bruge journalgrupper på flere måder afhængigt af dine behov. Hvis det matcher dine behov, kan du oprette flere journalgrupper, hvorved kundens journalindlæg grupperes. Dette kan lette dit overblik og gøre det nemmere for dig at finde præcist den information, du leder efter. Du kan f.eks. oprette journalgrupper benævnt 'Klientens problem', 'Diagnose', 'Behandlingsplan' osv. Hvis du ikke ønsker at gruppere dine journalindlæg, kan du nøjes med at oprette én journalgruppe, f.eks. 'Patienter', hvori indlæggene kan skrives. Der skal dog som minimum være oprettet én journalgruppe for at journalindlæg kan skrives. De journalgrupper, du opretter, vil kunne ses på alle kundeprofiler på tværs af alle kundegrupper. Journalgrupper kan oprettes under menupunktet 'Indstillinger' -> 'Journal'.


Du har nederst på siden mulighed for at oprette en ny journalgruppe. For at oprette en ny journalgruppe skal du indtaste journalgruppens navn, f.eks. 'Diagnose', og herefter journalgruppens prioritet. Journalgruppernes prioriteter bestemmer, hvilken rækkefølge de vises i – både her i oversigten og på kundens profil. Jo højere prioritet en journalgruppe har, des længere nede på listen vises den. Hvilke tal der vælges som prioriteter har ingen betydning. Det, der tages udgangspunkt i, er tallenes forhold til hinanden. Slutteligt trykkes der på 'Opret gruppe'. Journalgruppen er nu oprettet og fremgår af oversigten over eksisterende journalgrupper. I denne oversigt kan du se alle oprettede journalgrupper, hvor du har følgende muligheder:

  • Gruppenavn: Du kan her se og ændre journalgruppens navn.
  • Prioritet: Du kan her ændre journalgruppens prioritet.
  • Aktiver billede-upload?: Hvis denne funktion er aktiveret, har du mulighed for at uploade et billede til et journalindlæg i denne gruppe.
  • Slet felt: Du kan her slette journalgruppen.

Bemærk! Når du sletter en journalgruppe, overføres alle indlæg i denne gruppe til 'tekst / note'-feltet på kundens profil. Det er ikke muligt at overføre disse indlæg tilbage til en journalgruppe, så du skal være varsom med at slette en hel journalgruppe. Bemærk at dette også gælder arkiverede indlæg. Det vil sige, at indholdet i arkiverede indlæg fra denne gruppe også slettes fra den arkiverede journal og overføres til 'tekst / note'-feltet på kundens profil.


Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring!

Når du har oprettet mindst én journalgruppe, har du på den enkelte kundes profil mulighed for at oprette et journalindlæg i denne gruppe (Se Oprettelse af journalindlæg om kunde for mere information).


20.3.2 Oprettelse af journalindlæg om kunde

Når du har oprettet mindst én journalgruppe, har du på den enkelte kundes profil mulighed for at oprette et journalindlæg i denne gruppe.


 
For at oprette et journalindlæg skal du blot indtaste den ønskede tekst i den ønskede journalgruppe, indtaste dine initialer og derefter trykke 'Tilføj / gem'. Journalindlægget gemmes nu stemplet med dags dato. Hvis du har oprettet skabeloner, har du mulighed for at vælge en af disse. Du vil her have mulighed for at genbruge teksten fra skabelonen, eller rette i den. For mere information om Oprettelse af skabeloner, se den separate vejledning herom.


Bemærk! Når du har gemt et journalindlæg, kan det som udgangspunkt ikke ændres eller slettes. Du har dog mulighed for at bestemme, at indlæg må ændres/slettes i et vist tidsrum efter oprettelse. Dette gøres under 'Indstillinger' -> 'Avancerede indstillinger' -> 'Back-end' -> 'Kunde' (Se den separate vejledning Generel vejledning for mere information). Efter udløbet af dette tidsrum kan indlægget dog ikke længere ændres/slettes. Under de avancerede indstillinger har du endvidere mulighed for at bestemme, hvorvidt de nyeste indlæg skal vises i toppen eller i bunden.



Som udgangspunkt vil alle gemte indlæg stå registreret under den pågældende journalgruppe på kundens profil. Du har dog mulighed for at arkivere en journal, hvorved alle journalindlæg gemmes og fjernes fra kundens profil. Disse journalindlæg vil nu kun kunne tilgås ved at genhente den arkiverede journal. Du kan arkivere en journal ved at indtaste et navn for journalen i feltet yderst til og tryk 'Gem'.'Save'. Journalen er nu gemt og fremgår under feltet. Her kan du se de gemte journaler ved at trykke på dem. ​


Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede