Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Har du spørgsmål til systemet?

Nedenfor finder du en oversigt over de mest stillede spørgsmålskategorier
Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Ofte stillede spørgsmål


Du er her: F.A.Q > Standard booking > Ydelser > Hvordan opretter jeg en holdydelse?


Hvordan opretter jeg en holdydelse?

Spørgsmål:

Hvordan opretter jeg en holdydelse?


Svar:

Du har mulighed for at oprette holdydelser på to måder alt efter, hvordan du bruger din kalender:

A. Jeg har flere hold i samme kalender - se mere her.
B. Jeg har en kalender til hver af mine hold - se nedenfor. 


1. Gå til 'Indstillinger' -> Booking: 'Ydelser' -> 'Opret ny ydelse'.

Her opretter du holdydelsen ved at vælge:

  1. Den ydelsesgruppe, som holdet skal placers i.
  2. Navnet på holdet.
  3. Ydelsestypen 'Hold/kursus'.
  4. Pris for holddeltagelse.
  5. Tid på holdet.
    Bemærk! Der kan være forskel på, hvor lang tid bookingen tager for dig, og hvor lang tid den tager for dine kunder. Ved 'Book tid' vælger du, hvor lang tid der skal bookes til holdet i din egen kalender, samt hvor lang tid kunden skal kunne se, at holdet tager.
  6. Om alle kalendere i systemet skal tilmeldes at kunne udføre holdet eller ej:
  • Vælg 'Ja', hvis alle dine medarbejdere kan udføre holdet.
  • Vælg 'Nej, jeg tilmelder manuelt', hvis kun enkelte medarbejdere kan udføre holdet (se her, hvordan du tilmelder kalendere til hold manuelt).

2. Bekræft oprettelsen ved at trykke 'Opret ydelse'.

 

OBS! Når det nye hold er oprettet kan du vælge at fjerne fluebenet i 'Aktiv kunder', hvilket vil sikre dig, at ingen kunder kan booke holdet, før holdet er klar til dette.

3. Gå nu til indstillingerne for holdydelsen ved at trykke 'Indstillinger'/'Ret' ud for holdet.

4. Hvis du har tilkøbt kassemodulet, og benytter dig af varenr. skal du gøre følgende. (Hvis ikke, spring da trin 4-6 over). 

Under fanebladet 'Generelle indstillinger' tilknytter du holdet til kassen ved manuelt at indtaste et varenummer under 'Opret ny vare'  -varenummet kan bestå af både tal og bogstaver - og afslutte ved at trykke 'Opret vare' og efterfølgende trykke 'Opdater'.

5. Tryk på 'Gå til rediger vare'.

6. Angiv her, hvilken varegruppe holdet skal ligge i. Tryk på 'Opdater' og efterfølgende gå til bunden af siden og tryk 'Tilbage'.
    OBS! Dette kan have afgørende effekt for, om kunden kan booke sig på holdet med deres klippekort/abonnementskort.

 

7. Åbn fanebladet 'Hold-/kursusindstillinger'. Her angiver du antal pladser på holdet, om venteliste skal aktiveres, og om kunder må booke flere pladser. Husk at trykke 'Opdater'.

8. Du skal nu tilknytte holdet til kalenderen. Gå til 'Indstillinger' → Booking: Kalenderoversigt + opret → 'Indstillinger' ud for den givne kalender, som holdet skal knyttes til.

9. Marker holdet og tryk på 'Opdater'.

Holdydelsen er nu klar til booking på de(n) tilknyttede kalender(e).

 

OBS! Husk at sætte flueben i 'Aktiv kunder' for at gøre holdet åbent for bookinger.

Vær opmærksom på, at det er vigtigt, at de forskellige kalendere følges ad. Dvs., at hvis din kalender kun er åben fra kl. 08.00-16.00, så vil et eventuelt hold fra 07.00-08.00 ikke blive vist, da dette er uden for kalenderens "åbningstid" (se her hvordan du indstiller arbejdstider i kalenderen).

 

For mere information omkring arbejdstider, klik her.
For mere information omkring oprettelse af hold/kursus, klik her.



Fandt du ikke svar på dit spørgsmål? Kontakt os på supporten – klik her!

Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede