Ofte stillede spørgsmål
Hvordan rydder jeg op i mine kunder?
Spørgsmål: Hvordan rydder jeg op i mine kunder, så jeg undgår kunder oprettet med flere profiler? |
Svar: Har du kunder, som er oprettet flere gange i dit bookingsystem, kan du flette disse profiler og derved rydde op i din kundedatabase. Når du fletter kunder lægges alle bookinger, noter, kommunikationslog mv. sammen på en profil. Dette gør du ved at: 1. Gå til 'Kunder'. 2. Tryk på 'Dublettjek'. Her bliver du præsenteret for første fundne match, hvor der er mere end en kunde registreret med samme e-mail, telefonnummer og/eller navn. Der vises kun 1 match ad gangen for at lette overblikket. Her kan du bestemme, hvorvidt der faktisk er tale om den samme kunde. For at flette sammen til 1 kunde: 3. Vælg 'Ja, flet kunde'. 4. Afslut med 'Gem ændringer'. Læs mere om dubletter her.
Bemærk! Hvis du vælger at flette kunderne, kan fletningen ikke senere fortrydes, da den inaktiverede kunde kan ikke genskabes. |