Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Vejledninger til GECKO Booking

Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Udsendelse af automatiske SMS'er


Indholdsfortegnelse


11.1 Udsendelse af automatiske SMS'er

Med SMS-modulet har du mulighed for at sende forskellige automatiske SMS'er til dine kunder, f.eks. SMS'er der påminder om en booking. Samtidig har du mulighed for selv at modtage SMS'er automatisk, f.eks. når en kunde foretager en booking.

Udsendelsen af automatiske SMS'er til dine kunder administreres under 'Generelle indstillinger', der kan tilgås under menupunktet 'Indstillinger'. Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre. Tryk herefter 'Opdater' i bunden af siden.

Du har her følgende muligheder:

  • SMS afsender: Du kan her indtaste et mobilnummer eller et navn som de SMS'er, der bliver afsendt via GECKO Booking, får som afsenderinformation.
  • SMS påmindelse: Du har mulighed for at sende en påmindelse til kunden om dennes aftale X antal timer før aftalen via SMS. SMS-påmindelsesfunktionen aktiveres ved at markere tjekboksen og indstille hvor lang tid før SMS'en skal sendes. Tryk herefter 'Opdater' og påmindelsesfunktionen er nu aktiveret! Du har mulighed for at ændre indholdet af den SMS, kunden modtager, under 'Tekster'. Teksterne kan tilgås under menupunktet 'Indstillinger' (Se Generel vejledning for mere information). Hvis der er en eller flere ydelser, som du ikke ønsker, at kunden skal modtage en SMS-påmindelse om, kan du deaktivere SMS-påmindelser for disse specifikke ydelser. Dette gøres under den enkelte ydelses indstillinger. På samme måde kan du på den enkelte kundes profil bestemme, at denne specifikke kunde ikke ønsker at modtage SMS-påmindelser.
  • Send kode: Du kan tillade, at dine kunder kan få tilsendt deres kode via SMS ved at markere boksen 'Aktiver kode pr. sms ved opret / glem pw.'. Samtidig kan du vælge om koden altid skal sendes som både SMS og e-mail (Marker 'Send altid til både sms og e-mail') eller om kunden kan vælge, hvorvidt han/hun ønsker en SMS eller en e-mail med koden (Marker 'Lad kunden vælge sms/e-mail').
  • SMS bekræftelse: Du har mulighed for at sende en bekræftelse på SMS til kunden, når vedkommende har gennemført en booking online. SMS-bekræftelsesfunktionen aktiveres ved at markere tjekboksen og herefter trykke 'Opdater'. Bekræftelsesfunktionen er nu aktiveret! Du har mulighed for at ændre den SMS, kunden modtager, under 'Tekster'. Teksterne kan tilgås under menupunktet 'Indstillinger' (Se Generel vejledning for mere information).
  • SMS kø: Du har her mulighed for at indstille et tidsinterval, hvori SMS-påmindelser ikke udsendes til dine kunder. Når udgangen af dette interval er nået, sender systemet automatisk de SMS'er, der er blevet lagt i kø - Altså de SMS'er der skulle have været sendt i det indtastede interval. Denne funktion kan bruges til at sikre, at dine kunder ikke modtager SMS'er midt om natten, hvis du har aktiveret automatiske SMS-påmindelser eksempelvis 3 timer før aftalen. Det indtastede interval kunne f.eks. være 23:00 til 6:30. Glemt kode og andre SMS-services, der kræver, at dine kunder modtager en SMS med det samme, berøres ikke af denne funktion.

Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring!


Udsendelsen af automatiske SMS'er til dig selv administreres under den enkelte kalenders indstillinger. Du har mulighed for at modtage en automatisk SMS, når en kunde booker en tid, og/eller når en kunde sletter en tid. For at benytte dig af SMS-funktionerne skal du huske at indtaste et mobilnummer.

Du har følgende muligheder relateret til SMS-modulet:

  • Ny booking – SMS: Du har mulighed for at modtage en notifikation på SMS, når en kunde booker en tid i denne kalender. Bemærk at dette ikke gælder kvikbookinger. Funktionen aktiveres ved at markere boksen og herefter trykke 'Opdater'.
  • Booking slettet – SMS: Du har mulighed for at modtage en notifikation på SMS, når en kunde sletter en tid i denne kalender. Bemærk at dette ikke gælder sletninger foretaget af personale. Funktionen aktiveres ved at markere boksen og herefter trykke 'Opdater'.

Husk at trykke 'Opdater' for at gemme en ændring!

Alle afsendte SMS'er arkiveres i en SMS-log, som du kan tilgå ved at klikke 'Vis SMS-log' (Se SMS-log for mere information). På denne måde kan du altid holde styr på antallet af sendte SMSer.


Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede