Har du spørgsmål?

Vi hjælper gerne!!

Spørgsmål til Gecko Booking?

Er du i tvivl om hvorvidt Gecko Booking er noget for dig, eller har du andre spørgsmål? Så hører vi rigtig gerne fra dig!

Alt OK!
Indtast venligst dit navn.
Alt OK!
Indtast venligst din e-mail.
Alt OK!
Alt OK!
Indtast venligst dit spørgsmål.

Felter markeret med * er påkrævede

Spørgsmål og svar

Hvordan opsætter jeg eksport af fakturakladder og online ordre til regnskabsprogrammet E-conomic?

Hvordan opsætter jeg eksport af fakturakladder og online ordre til regnskabsprogrammet E-conomic?

Gecko samarbejder med E-conomic, hvilket gør det muligt for dig at overføre dine  fakturakladder og/eller online ordre automatisk.

Under "Indstillinger → Kasse > kasseindstillinger" kan du ændre indstillinger, der påvirker e-conomic-funktionen.
Bemærk at brug af E-comomic kræver tilkøb af Kassemodulet (Se separat vejledning om Kassemodulet for mere information) samt at du benytter regnskabsprogrammet, e-conomic.
Indstillingerne ændres ved at markere (funktionen aktiveres) eller afmarkere (funktionen deaktiveres) boksen ud for den indstilling, du ønsker at ændre.

Husk at trykke 'Opdater' i bunden af siden.   

Kasseafstemninger: 
Her skal du trykke på 'Gå til kasseindstillinger', for at aktivere muligheden for at eksportere kasseafstemninger til regnskabsprogrammet e-conomic.
Under fanen [GUIDE_P996:'Indstillinger til kasseafstemning eksport'] kan du aktivere denne funktion. 

Forbind til e-conomic: 
Du har her mulighed for at forbinde til e-conomic med integrationen, APP token. Har du ikke en APP token, skal du klikke på "Klik her og få en med det samme".
Du vil nu få vist et vindue, hvor du skal angive aftalenr.bruger-ID og adgangskode til E-conomic og derefter trykke på 'Giv adgang'.
Din APP token bliver nu oprettet.
Denne skal du kopiere og indsætte i feltet ud for 'APP token' i GECKO.

Fakturakladder: 
Du kan her aktivere brugen af fakturakladder.
Dette betyder, at du kan eksportere både fakturaer og online ordrer til en fakturakladde i e-conomic. 
Der er dermed mulighed for stadig at rette kladden og tjekke at alt stemmer, inden du bogfører den endeligt.
Selve bogføringen sker først i e-conomic.

Du har under 'Fakturakladder' forskellige indstillingsmuligheder:

Du skal indtaste et debitor ID ud for 'Opret på debitor' som modsvarer den debitor du ønsker fakturakladderne oprettet på i e-conomic.
Derudover skal varenumrene fra GECKO også eksistere i E-conomic, idet varelinjerne på fakturakladden i e-conomic kun kan oprettes med eksisterende varenumre. 
Nedenunder kan du markere ud for 'Online ordre' eller 'Faktura' og vælge, om du vil overføre dine online ordrer og/eller fakturaer til fakturakladder i e-conomic.
Du kan både markere ét enkelt eller begge felter.
Når du har markeret et eller begge felter, vil der blive vist tre tekstfelter, hvori der kan indsættes erstatningskoder. 

Her kan bl.a. indsættes følgende (koderne kan indsættes i alle felter):

[EACH_BOOKING_BEGIN]
[bookingKonkretId] - [BOOKINGDATE] - [SERVICENAME]
[EACH_BOOKING_END]
 

Online ordre:
Har du har markeret, at dine online ordrer skal overføres til fakturakladder i e-conomic, kan du eksportere disse via din online ordre-oversigt (Kasseindstillinger →Online ordre).
Eventuelle online fakturaer kan også overføres via online ordre-listen, hvis der er markeret i 'Faktura'-feltet. 

 

Har du markeret at dine fakturaer skal overføres til fakturakladder i e-conomic, kan du manuelt eksportere disse via din fakturaoversigt ('Kasse' -> 'Debitoroversigt' -> 'Fakturaoversigt'). 

Hver gang du overfører en faktura eller online ordre til en fakturakladde i e-conomic, vil en 'Incident'-liste med grønne og røde ikoner vise, om din overførsel er korrekt (grøn) eller indeholder fejl (rød).
Er der kun grønne ikoner, er din overførsel korrekt, men indeholder den røde ikoner, er der fejl.

Du skal dernæst beslutte om du blot vil rette fejlene i fakturakladden i e-conomic eller om du vælger at slette overførslen, rette fejlene og overføre til fakturakladden igen. 

Hvorfor vælge GECKO Booking?



Personlig og gratis support fra kompetente medarbejdere via telefon og e-mail.

Systemet kan skræddersys til dine behov.

Betal kun for de funktioner du har behov for og med mulighed for at udvide løbende.

Opfylder GDPR 100%. Årlig ISAE 3000 revisionserklæring.

 


Prøv en gratis og uforpligtende demo fra Gecko Booking & Administration

Udfyld formularen, så modtager du en demo hurtigst muligt.

Alt OK!
Indtast venligst firmanavn.
Alt OK!
Indtast venligst dit telefonnummer.
Alt OK!
Indtast venligst dit navn.

Felter markeret med * er påkrævede


 

Vores kunder

Over 1000 virksomheder

Vi giver ro i dagligdagen med et system man kan stole på.

Copenhagen Business School
Højholt Hudpleje
Hudplejeinstituttet Randers
DK Healthcare Arbejdsmiljø og Trivsel
CRECEA Arbejdsmiljø og Sundhed
Københavns Kommune
Folketinget
Aarhus Universitet
Hvad siger vores kunder?