Ofte stillede spørgsmål
Kan jeg oprette flere ekstra kundefelter til kundens profil?
Spørgsmål: Kan jeg oprette flere journalfelter til kundens profil? |
Svar: Hvis du ønsker at tilføje ekstra faste kundefelter til en journal, kan dette gøres på følgende måde: 1. Gå til 'Indstillinger' -> '(Generelt) Ekstra kundefelter'. Vælge 'Opret nyt felt'. 2. Under 'Opret nyt felt' skal du først give feltet et navn. Det kunne f.eks. være 'Firma', 'Allergi' eller 'Hvor har du hørt om os?'. 3. Du skal dernæst vælge hvilken type feltet skal være. Typen kunne f.eks. være 'En lille tekst' eller 'Ja/Nej' (Radio) hvor svaret skal gives ved at markere i enten 'Ja/Nej' med en lille prik. 4. Til sidst skal du give feltet en prioritet. Den prioritet du giver feltet afgør hvilken rækkefølge de ligger i på kundekortet. 5. De nye faste kundefelter vil nu ligge på en liste som ovenfor og disse vil alle være at finde på kundeprofilen under 'Kundeinformation'. 6. Tryk dernæst på 'Ret' ud for et felt. 7. Du kan her redigere kundefeltet og indstille hvor disse felter også skal vises i systemet. 8. Under 'Online - / Kundebooking' kan du indstille hvor dine kunder skal kunne se felterne. Mulighederne er:
9. Under 'Back-end' kan du indstille du skal kunne se felterne. Mulighederne er:
Bemærk! Hvis du har valgt at et felt skal være påkrævet, men dette felt ikke bliver udfyldt, vil du blive mødt af en advarsel der beder dig udfylde de manglende felter. |