Har du spørgsmål til Gecko Booking?

Vi hjælper gerne :)

Spørgsmål til Gecko Booking?

Er du i tvivl om hvorvidt Gecko Booking er noget for dig, eller har du andre spørgsmål? Så hører vi rigtig gerne fra dig!

Felter markeret med * er påkrævede

+45 7027 1699 info@gecko.dk Log ind Online booking- & administrationssystem - Nemt og enkelt

Ofte stillede spørgsmål


Du er her: F.A.Q > Booking > Indsætningskode > Hvordan måler jeg gennemførte bookinger og tilmeldinger til events med Facebook Pixel via Google Tag Manager?


Hvordan måler jeg gennemførte bookinger og tilmeldinger til events med Facebook Pixel via Google Tag Manager?

Spørgsmål:

Hvordan bruger jeg Google Tag Manager til at tracke gennemførte bookinger og event-tilmeldinger i Facebook Pixel når bookingsystemet er integreret på siden (via vores iframe indsætningskode).


Svar:

OBS! GECKO Booking yder ikke support på opsætning af eksterne tjenester såsom Google Analytics og Google Tag Manager.

Guiden nedenfor tager udgangspunkt i at man ikke har aktiveret online betaling.

For at kunne tracke antal gennemførte bookinger, samt tilmeldinger i event-modulet, i Facebook Pixel via Google Tag Manager kræves følgende:​

  • Google Tag Manager på jeres hjemmeside
  • Google Tag Manager i GECKO

Jeres hjemmeside og GECKO skal benytte hver sin container inde i Google Tag Manager. GECKOs Google Tag Manager container benyttes til at sende oplysninger om den gennemførte booking/event-tilmelding videre til Google Tag Manager containeren på jeres hjemmeside, som så kan videregive det til Facebook Pixel.

 


Del 1: Google Tag Manager container til GECKO

  • Scriptet til <head> skal placeres i teksten 'Alle sider - header'. Denne finder du under Indstillinger → Generelt: Tekster, her åbnes Faneblad: 'Online booking'
  • Scriptet til <body> kan undlades.

  • Tilføj den indbyggede variabel 'Debug Mode' hvis den ikke er der i forvejen.

Følgende triggers oprettes:

Trigger 1:

  • Navn på Trigger: Booking - conversion
  • Triggerkonfiguration:
    • Triggertype: Sidevisning
    • Denne trigger aktiveres ved: Nogle sidevisninger
      • Betingelser:
        • Page URL
        • indeholder
        • booking.php?show=gennemfoert

Trigger 2:

  • Navn på Trigger: Event - conversion
  • Triggerkonfiguration:
    • Triggertype: Sidevisning
    • Denne trigger aktiveres ved: Nogle sidevisninger
      • Betingelser:
        • Page URL
        • indeholder
        • event.php?show=signupConfirm

Følgende Tag oprettes:

  • Navn på Tag: cHTML - postMessage - Send - Facebook Pixel Schedule
  • Tagtype: Tilpasset HTML
  • Triggers:
    • Booking - conversion
    • Event - conversion
  • HTML:

<script>
(function(){
    try {
        if(typeof parent != "undefined" && parent != window) {
            if(typeof parent.postMessage != "undefined") {
                var message = {};
                message["origin"] = {
                    "type" : "iframe",
                    "host" : {{Page Hostname}},
                };
                var event = "custom.postMessage";
                event += ".fbqschedule";
                message["event"] = event;
                var messageJSON = JSON.stringify(message);
                parent.postMessage(messageJSON, "*");
            }
        }
    } catch(err){if({{Debug Mode}}) console.log(err);};
})();
</script>
<

 

 


Del 2: Google Tag Manager på jeres hjemmeside:

  • <head> og <body> script placeres på jeres hjemmeside efter Googles anvisninger

  • Tilføj den indbyggede variabel 'Debug Mode' hvis den ikke er der i forvejen.

Følgende trigger oprettes:

  • Navn på Trigger: Custom - PostMessage - Facebook Pixel Schedule
  • Triggerkonfiguration:
    • Triggertype: Tilpasset hændelse
    • Hændelsesnavn: custom.postMessage.fbqschedule
    • Denne trigger aktiveres ved: Alle tilpassede hændelser

Følgende tags skal oprettes:

Tag 1:

  • Navn på Tag: cHTML - postMessage - Receive
  • Tagtype: Tilpasset HTML
  • Triggers: All pages
  • HTML:
 <script>
	(function(){
	  try {
	    var receiveMessage = function(event) {
	      try {
	        if(event && typeof event.data != 'undefined') {
	          var message = JSON.parse(event.data);
	          if(message && typeof message.event != 'undefined' && message.event.indexOf('custom.postMessage') >= 0) {
	            if(dataLayer) {
	              dataLayer.push(message);
	            }
	          }
	        }
	      } catch(err) {};
	    };
	    if(typeof window.addEventListener !== 'undefined') {
	      window.addEventListener('message', function(e) {
	        receiveMessage(e);
	      });
	    } else if (typeof window.attachEvent !== 'undefined') {
	    window.attachEvent('on' + 'message', function(e) {
	        receiveMessage(e);
	      });
	    }
	  } catch(err){if({{Debug Mode}}) console.log(err);};
	  })();
	</script>

Tag 2:

  • Navn på Tag: Facebook Pixel Code
  • Tagtype: Tilpasset HTML
  • Avancerede indstillinger:
    • ​Indstillinger for tagudløsning: Én gang pr. side
  • Triggers: All pages
  • HTML: Jeres Facebook Pixel Code

Tag 3:

  • Navn på Tag: Facebook Pixel Schedule
  • Tagtype: Tilpasset HTML
  • Avancerede indstillinger:
    • ​Indstillinger for tagudløsning: Én gang pr. side
    • Tagsekvensering:
      • Aktivér et tag før aktiveringen af Facebook Pixel Schedule: Facebook Pixel Code
  • Triggers: Custom - PostMessage - Facebook Pixel Schedule
  • HTML:
<script>
  fbq('track', 'Schedule');
</script>

 


 


Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede