Ofte stillede spørgsmål
Du er her: F.A.Q > Booking > Indsætningskode > Hvordan måler jeg gennemførte bookinger og tilmeldinger til events med Meta Pixel via Google Tag Manager?
Hvordan måler jeg gennemførte bookinger og tilmeldinger til events med Meta Pixel via Google Tag Manager?
Spørgsmål: Hvordan bruger jeg Google Tag Manager til at tracke gennemførte bookinger og event-tilmeldinger i Meta Pixel når bookingsystemet er integreret på siden (via vores iframe indsætningskode). |
Svar: OBS! GECKO Booking yder ikke support på opsætning af eksterne tjenester såsom Google Analytics og Google Tag Manager. Guiden nedenfor tager udgangspunkt i at man ikke har aktiveret online betaling. For at kunne tracke antal gennemførte bookinger, samt tilmeldinger i event-modulet, i Meta Pixel via Google Tag Manager kræves følgende:
Jeres hjemmeside og GECKO skal benytte hver sin container inde i Google Tag Manager. GECKOs Google Tag Manager container benyttes til at sende oplysninger om den gennemførte booking/event-tilmelding videre til Google Tag Manager containeren på jeres hjemmeside, som så kan videregive det til Meta Pixel.
Del 1: Google Tag Manager container til GECKO
Følgende triggers oprettes: Trigger 1:
Trigger 2:
Følgende Tag oprettes:
<
Del 2: Google Tag Manager på jeres hjemmeside:
Følgende trigger oprettes:
Følgende tags skal oprettes: Tag 1:
Tag 2:
Tag 3:
|