Ofte stillede spørgsmål
Du er her: F.A.Q > Booking > Indsætningskode > Hvordan måler jeg konverteringer med værdi i Google Analytics (GA4) på en indsætningskode?
Hvordan måler jeg konverteringer med værdi i Google Analytics (GA4) på en indsætningskode?
Spørgsmål: Hvordan bruger jeg Google Tag Manager til at tracke transaktioner via Google Ecommerce (E-handel) i Google Analytics når bookingsystemet er integreret på siden (via vores iframe indsætningskode) |
Svar: OBS! GECKO Booking yder ikke support på opsætning af eksterne tjenester såsom Google Analytics og Google Tag Manager. For at kunne tracke konverteringer (purchase-events), med værdi i vores iframe, via Google Tag Manager kræves følgende:
Jeres hjemmeside og bookingsystemet skal benytte hver sin container inde i Google Tag Manager. Bookingsystemets Google Tag Manager container benyttes til at sende oplysninger om konverteringen videre til Google Tag Manager containeren på jeres hjemmeside, som så kan videregive purchase-eventet til Google Analytics. OBS VIGTIGT:
Denne guide tager udgangspunkt i at I i forbindelse med jeres opsætning, selv går ind og ændrer vores indhold af teksten: 'Booking - Gennemført - Google Ecommerce - Tag manager' (OBS: teksten kan ændres for en specifik indsætningskode) til i stedet at have nedenstående indhold:
Del 1: Opsætning af Google Tag Manager til bookingsystemet (placeres i GECKO)
Variabel:
Følgende triggers oprettes: Trigger 1:
Trigger 2:
Følgende Tag oprettes:
Del 2: Opsætning af Google Tag Manager til jeres hjemmeside
Derudover skal følgende brugerdefinerede variabler oprettes: Variabel 1:
Variabel 2:
Variabel 3:
Variabel 4:
Følgende trigger oprettes:
Følgende tags skal oprettes: Tag 1:
Tag 2:
Tag 3:
|