Ofte stillede spørgsmål
Google Analytics tracking via Google Tag Manager
Spørgsmål: Hvordan bruger jeg Google Tag Manager til at tracke via Google Analytics når bookingsystemet er integreret på siden (via vores iframe indsætningskode) |
Svar: DENNE GUIDE ER TIL EN ÆLDRE VERSION AF GOOGLE ANALYTICS OG UNDERSTØTTES IKKE LÆNGERE. --------------------------------------------------- OBS! GECKO Booking yder ikke support på opsætning og brug af hverken Google Analytics eller Google Tag Manager. For at kunne tracke i vores iframe, med Google Analytics, via Google Tag Manager kræves følgende:
Jeres hjemmeside og bookingsystemet skal benytte hver sin container inde i Google Tag Manager. Bookingsystemets Google Tag Manager benyttes til at sende oplysninger videre til Google Tag Manager på jeres hjemmeside, som så kan videregives til Google Analytics. Del 1: Google Tag Manager til bookingsystemet
Følgende Tag oprettes:
Del 2: Google Tag Manager på jeres hjemmeside:
Derudover skal følgende brugerdefinerede variabler oprettes: Variabel 1:
Variabel 2:
Variabel 3:
Variabel 4:
Følgende trigger oprettes:
Følgende tags skal oprettes: Tag 1:
Tag 2:
Google Analytics:Sidenavnet i bookingsystemet skifter alt efter hvor kunden er i bookingflowet. Se nedenstående eksempler: booking.php?1=1 : kunden står på første side, hvor der blandt andet kan vælges ydelse. |