Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Har du spørgsmål til systemet?

Nedenfor finder du en oversigt over de mest stillede spørgsmålskategorier
Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Ofte stillede spørgsmål


Du er her: F.A.Q > Kasse > Kassebeholdning > Jeg er kommet til at åbne kassen med et forkert beløb - hvordan retter jeg den fejl korrekt?


Jeg er kommet til at åbne kassen med et forkert beløb - hvordan retter jeg den fejl korrekt?

Spørgsmål:

Jeg er kommet til at åbne kassen med et forkert beløb - hvordan retter jeg den fejl korrekt?


Svar:

Først vil vi anbefale, at "Kontroller kontantbeholdning ved åben kasse" aktiveres i kasse indstillinger. Dette gøres ved at:

1. Gå til 'Kasse' -> 'Indstillinger' -> 'Kasseapparat(er)'.

2. Under fanebladet 'Generelt' finder du 'Kontroller kontantbeholdning ved åben kasse'.
    Her sætter du et flueben ud for 'Kontantbeholdning kontrolleres mod sidst lukket
    kasses aftenbeholdning'. Dette vil forhindre, at kassen bliver åbnet med
    urealistiske/usædvanlige beløb.

 

SVAR:

Som svar på dit spørgsmål, så skal kassen lukkes med den korrekte kontantbeholdning.
Når kassen åbnes med en forkert startsaldo, så beregnes differencen mellem den tidligere luk-kasse beholdning og dagens forkerte startsaldo - dette overføres til eksport af kasserapporten.

Har du mulighed for det, så luk kassen inden der kommer salg i kassen, men med den korrekte kontantbeholdning. Hermed overføres den modsatrettede difference til eksporten af kasserapporten, hvormed de to differencer udligner hinanden.

 

For eksempel:

Hvis du kommer til at åbne kassen med en kontantbeholdning på 2000 kr. til forskel for de 1000 kr. som rent faktisk befinder sig i kassen, så skal du lukke kassen med de 'korrekte' 1000 kr., da dette i sidste ende vil udligne differencen, da du aldrig har haft de 1000 kr. ekstra i din kasse.

Dette vil se således ud, når du åbner kassen:

Og således ud, når du lukker kassen:



Fandt du ikke svar på dit spørgsmål? Kontakt os på supporten – klik her!

Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede