Spørgsmål og svar
Hvordan tilbagebetaler jeg en forudindbetaling til en kunde?
Hvordan tilbagebetaler jeg en forudindbetaling til en kunde?
Har du modtaget en forudbetaling fra din kunde, men det fulde beløb ikke er blevet benyttet, er her en guide til hvordan du tilbagebetaler restbeløbet til kunden.
1. Gå til kassen
2. Herefter trykker du på 'Debitorindbetaling' og finder den korrekte debitor
3.
Tilbagebetaling via kontant eller kort.
Udbetaler du beløbet til kunden via dankort eller kontant mv. med det samme - dvs. at du står ansigt til ansigt med kunden og udbetaler pengene, så skal du:
- noter beløbet under den valgte betalingsform med negativt fortegn
+
- noter beløbet under 'Forudbetaling' med positivt fortegn.
Herefter trykker du på 'Gennemfør', og du er færdig.
Tilbagebetaling via Bank.
Hvis du ønsker at tilbagebetale via bankoverførsel, skal du kun skrive beløbet med positivt fortegn under 'Forudbetaling' og trykke 'Gennemfør'.
Herefter går du til næste punkt i denne guide.
4. Hvis tilbagebetalingen forgår via bankoverførsel skal du herefter gå til 'Kasse' -> 'Debitoroversigt'.
Nu finder du debitoren og trykker på "Indbetal".
5.
Inde på 'Debitor indbetalinger/udligning' udfylder du følgende:
Under 'Type' vælger du : 'Indbetaling'
Noter evt en tekst : 'Tilbagebetaling af for meget forudbetaling' eller 'overførsel til kunde'
Angiv beløbet med negativt fortegn samt datoen
Husk at trykke 'Gem indbetaling'.
Hvorfor vælge GECKO Booking?
Personlig og gratis support fra kompetente medarbejdere via telefon og e-mail.
Systemet kan skræddersys til dine behov.
Betal kun for de funktioner du har behov for og med mulighed for at udvide løbende.
Opfylder GDPR 100%. Årlig ISAE 3000 revisionserklæring.
Prøv en gratis og uforpligtende demo fra Gecko Booking & Administration
Udfyld formularen, så modtager du en demo hurtigst muligt.
Vores kunder
Over 1000 virksomheder
Vi giver ro i dagligdagen med et system man kan stole på.