Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Har du spørgsmål til systemet?

Nedenfor finder du en oversigt over de mest stillede spørgsmålskategorier
Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Ofte stillede spørgsmål


Du er her: F.A.Q > Standard booking > Ydelser > Hvordan opretter jeg et hold med udvidede tidsindstillinger?


Hvordan opretter jeg et hold med udvidede tidsindstillinger?

Spørgsmål:

Hvordan opretter jeg et hold med udvidede tidsindstillinger?


Svar:

For at oprette et hold med udvidede tidsindstillinger skal du starte med at oprette et hold som normalt (hvis udvidede tidsindstillinger ønskes benyttet på et allerede eksisterende hold se her eller start ved step 4 af denne guide):

 1. Gå til 'Indstillinger' -> Booking: 'Ydelser' -> 'Opret ny ydelse'.

 2. Vælg følgende:

  1. Den ydelsesgruppe, som holdet skal placers i.
  2. Navnet på holdet.
  3. Ydelsestypen 'Hold/kursus'.
  4. Pris for deltagelse.
  5. Tid på holdet.
    Bemærk! Der kan være forskel på, hvor lang tid bookingen tager for dig, og hvor lang tid den tager for dine kunder. Ved 'Book tid' vælger du, hvor lang tid der skal bookes til holdet i din egen kalender, samt hvor lang tid kunden skal kunne se, at holdet tager.
  6. Om alle kalendere i systemet skal tilmeldes at kunne udføre holdet eller ej:
  • Vælg 'Ja', hvis alle dine medarbejdere kan udføre holdet.
  • Vælg 'Nej, jeg tilmelder manuelt', hvis kun enkelte medarbejdere kan udføre holdet (se her, hvordan du tilmelder kalendere til hold manuelt).

 3. Bekræft oprettelsen ved at trykke 'Opret ydelse'.


OBS! Når holdet er oprettet kan du vælge at fjerne fluebenet i 'Aktiv kunder' for at sikre, at ingen kunder kan booke holdet, før det er klar til dette.


 4. Gå til indstillingerne for holdet ved at trykke på 'Indstillinger'/'Ret' ud for det.

 5. Hvis du har tilkøbt kassemodulet, og benytter dig af varenumre, skal du gøre følgende. (Hvis ikke, spring da trin 5-7 over). 

Under fanebladet 'Generelle indstillinger' tilknytter du holdet til kassen ved manuelt at indtaste et varenummer under 'Opret ny vare'  -varenummet kan bestå af både tal og bogstaver - og afslutte ved at trykke 'Opret vare' og efterfølgende trykke 'Opdater'.

 6. Tryk på 'Gå til rediger vare'.

 7. Angiv her, hvilken varegruppe holdet skal ligge i. Tryk på 'Opdater' og efterfølgende
     'Tilbage'.
     OBS! Dette kan have afgørende effekt for, om kunden kan booke sig på holdet med deres klippekort/abonnementskort.

 8. Åbn fanebladet 'Hold-/kursusindstillinger'. Her angiver du antal pladser på holdet,
     om venteliste skal aktiveres, og om kunder må booke flere pladser. 
Husk at
     trykke på 'Opdater'.

 9. Åbn fanebladet 'Udvidede tidsindstillinger'.

10. Aktiver udvidede tidsindstillinger ved at sætte flueben i boksen 'Marker for at aktivere udvidede tidsindstillinger for ydelsen'.

11. Du kan nu specifickt indstille både kalender(e), periode, dag(e) og tidsrum for dit hold.

      For eksempel, hvis du ønsker, at holdet kun skal udbydes af Dorte hver mandag og torsdag i tidsrummet 09.00-10.00 i perioden december 2016 til marts 2017, så indstilles det således:

  1. Ved 'Kalender(e)' vælges Dortes kalender.
    (hvis alle dine medarbejdere er sat til at kunne udbyde holdet/kursus, ignorer valg af kalendere)
  2. Ud for 'Periodebegrænsning' angives startdatoen 01-12-2016 og slutdatoen 31-03-2017.
  3. Ved 'Vælg ugedag(e)' afkrydses dagene mandag og torsdag.
  4. Ved 'Vælg tidsrum' indtastes 09:00 og 10:10 (her er der taget højde for 10 minutters buffer til fx oprydning eller klargøring).

12. Bekræft indstillingerne ved at trykke på 'Tilføj periode'.

Perioden er nu gemt under 'Eksisterende perioder hvori ydelsen er åben for bookinger'. Her har du også mulighed for at rette i tidsindstillingerne på et senere tidspunkt, hvis dette skulle blive aktuelt.


OBS! Husk at sætte flueben i 'Aktiv kunder' for at gøre holdet åbent for bookinger.



Vær opmærksom på, at det er vigtigt, at de forskellige kalendere følges ad. Dvs., at hvis din kalender kun er åben fra kl. 08.00-16.00, så vil et eventuelt hold fra 07.00-08.00 ikke blive vist, da dette er uden for kalenderens "åbningstid" (se her hvordan du indstiller arbejdstider i kalenderen). For mere information, se indstillinger for arbejdstider.


 



Fandt du ikke svar på dit spørgsmål? Kontakt os på supporten – klik her!

Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede