Prøv en gratis demo

Klik her for at bestille

Bestil en gratis demo

Prøv en gratis og uforpligtende demo af Gecko Booking - Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt

Felter markeret med * er påkrævede

Har du spørgsmål til systemet?

Nedenfor finder du en oversigt over de mest stillede spørgsmålskategorier
Finder du ikke svar på dine spørgsmål, er du naturligvis altid meget velkommen til at kontakte os

Kontakt os

Ofte stillede spørgsmål


Du er her: F.A.Q > Kasse > Varer > Hvordan opretter jeg en varegruppe?


Hvordan opretter jeg en varegruppe?

Spørgsmål:

Hvordan opretter jeg en varegruppe?


Svar:

Hvorfor bruge varegrupper?
Varegrupper bruges til flere ting i systemet af disse gode årsager:

  • Eksport af kasserapporter kræver brug af varegrupper.
  • Værdikort kan begrænses til hele varegrupper, hvilket gør det nemmere at tilpasse, hvilke varer og ydelser et værdikort skal kunne trække for.
  • Statistik bliver nemmere at lave, da statistik kan laves på hele varegrupper fremfor på enkelte varenumre.


Sådan opretter du varegrupper:

1. Gå til 'Kasse' -> 'Indstillinger' -> 'Varegrupper'.

2. Tilføj varegruppe ved at indtaste det ønskede navn og trykke på 'Opret varegruppe'.
    Vi anbefaler følgende hovedvaregrupper:

  • Produkter
  • Ydelser/behandlinger
  • Klippekort
  • Gavekort
  • Rabatkort
  • Abonnementskort
  • Diverse

3. Ved at klikke på 'Undergrupper'/'Undergrupper' kan du yderligere inddele en
    hovedgruppe i flere undergrupper.
    Fx ved at tage alle dine ydelsesgrupper og sætte disse ind i hovedgruppen
    'Ydelser/behandlinger'.

    Der kan laves lige så mange underniveaur, som man ønsker og laves på samme måde
    som hovedgrupper.

Tip! Hvis du først er begyndt at lave undergrupper til dine varegrupper, bør du lægge ALLE de varer du opretter i undergrupper. Dette betyder, at du IKKE skal lægge nogle varer i én undergruppe og nogle andre i undergruppens hovedgruppe. Lav i stedet en undergruppe med navnet 'Diverse' .

F.eks. har du hovedgruppen 'Behandlinger' og undergruppen 'Ansigt'. Herunder har du så varerne 'Luksus ansigt' og 'Kampagne behandling'. Varen 'Luksus ansigt' ligger i undergruppen 'Ansigt'. 'Kampagne behandling' ligger derimod i hovedgruppen 'Behandlinger' og det er denne du bør oprette en undergruppe til eks. med navnet 'Diverse'.



Fandt du ikke svar på dit spørgsmål? Kontakt os på supporten – klik her!

Prøv en gratis og uforpligtende demo af GECKO Booking

Udfyld formularen, og vi sender dig en demo hurtigst muligt.

 

Felter markeret med * er påkrævede